Ekonomiassistent till bolag i centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att ha jobbat i en bred roll som ekonomiassistent och har ett intresse av system samt en önskan att utvecklas inom bokslutsarbete? Då är det här den perfekta rollen för dig!

Om tjänsten
SJR tillsätter nu en Ekonomiassistent till ett föräldravikariat på 9 månader. Du välkomnas till ett härligt gäng på fyra personer inom ekonomigruppen och en flexibel arbetsplats samt arbeta på distans några dagar i veckan. Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start mitten av augusti/början av september.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du främst arbeta med kundreskontran för en av kundens mindre bolag och ibland stötta din kollega med leverantörsreskontra. Du kommer registrering och boka in inbetalningar, utredningar av oklara / öppna poster , svara på frågor via telefon/mejl (kundreskontra), avstämningar och bokslut. Vid stöttning på leverantörsreskontra delen kommer du utföra betalningar, kontroller, kontering och påminnelser.

Lämplig bakgrund
För att bli framgångsrik i denna roll tror vi att du en examen inom ekonomi och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare samt har god förståelse för det ekonomiska flödet. Vidare är du van att arbeta i Excel. Du kommunicerar väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift.


Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att drivs av att ta stort ansvar över dina arbetsuppgifter och driver ditt dagliga arbete självständigt framåt. Som person är du proaktiv, kommunikativ och har lätt att ta dig an uppgifter både högt och lågt. Du känner dig bekväm att arbeta självständigt och vågar ta egna initiativ där det behövs, samtidigt som du trivs i grupp. Du trivs bra som en del av ett team och ett brett kontaktnät, såväl internt som externt. Du har ett öga för förbättringsmöjligheter och effektivisering och trivs i en föränderlig miljö.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-06-02.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR in Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2024
  • Ansök senast: 2 juni 2024

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024