OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Årjäng kommun består av ca 10.000 invånare där vår vision är; Årjäng - Värmlands tillväxtkommun
En modern kommun med tillväxt i fokus, där vi prioriterar hållbar utveckling både ekonomiskt, ekologiskt och socialt. Vi har ett öppet och välkomnande samhälle med en levande landsbygd. I Årjängs kommun finns det utrymme för nya människor och idéer.
ARBETSUPPGIFTER
1:e socialsekreterares främsta ansvarsområde är att stötta sina kollegor i handläggning och beslutsstöd samt vara processbärare mellan olika enheter inom verksamheten. I rollen ingår att ge lättillgängligt stöd i det dagliga arbetet och samverka i interna och externa nätverk.
Leda och fördela socialsekreterarnas arbete, metodhandledning enskilt och i grupp, göra förhandsbedömningar samt företräda nämnden i domstol.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen. Vi förutsätter att du är väl förtrogen med gällande lagstiftning.
Det är värdefullt för oss om du har tidigare erfarenhet av arbetsledning eller handledning. Vi arbetar med Viva som verksamhetssystem.
Då tjänsten förutsätter självständigt ansvar med många kontaktytor tror vi att du har god helhetssyn och har en arbetsstruktur som tillåter dig att hantera en varierande arbetsdag. I mötet med andra är en god samarbetsförmåga samt
en tydlighet i tal och skrift viktiga nyckelegenskaper hos dig.
Det är meriterande om du har arbetat som socialsekreterare med utredningar inom barn och unga. Det är även meriterande om du har erfarenhet av BBIC.
Utdrag ur belastningsregistret kommer att krävas.
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.