1 line support

1 line support

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig med ett gediget IT-intresse till detta uppdrag hos ett spännande företag som verkar globalt inom fordonsbranschen. De har behov av en 1st line supporttekniker.

Uppdraget är på heltid och kommer pågå tillsvidare.

Som konsult på Centric så får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
I rollen som 1stline support är du användarnas första kontakt när det kommer till tekniska problem. Du kommer ta emot ärenden via telefon och mail samt dokumentera och registrera ärenden i ärendehanteringssystemet Service Center 3. Du kommer arbeta med kontohantering i Active Directory och felsökning i Windowsmiljö samt kundspecifika applikationer. För att supportera användarna kommer du använda fjärrstyrningsverktyg och din bästa problemlösningsförmåga!

Din profil och kvalifikationen
För att lyckas i rollen trivs du med att supportera användare på ett pedagogiskt och professionellt vis. Du brinner för IT och teknik och motiveras av att leverera en högklassig service. Vidare ser vi att du är ansvarsfull och en engagerad problemlösare.

I rollen finns det utrymme för att arbeta med egna projekt och förbättringsarbeten, där av ser vi gärna att du drivs av utvecklingmöjligheterna. Du är duktig på att komminucera, både på svenska och engelska i både tal och skrift då du kommer supportera användare globalt.  
 
Krav:
- Minst 6 månaders arbetslivserfarenhet inom IT-support
- Active Directory
- Windows
- Office365
- IT-relaterad gymnasieexamen eller motsvarande utbildning
- Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift.Meriterande:
- ServiceNow
- Telefonvana
- Körkort
- Bor i SöderortVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Emelie Flood på tfn: 073-415 93 78 eller Emelie.flood@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 6 juli 2023
  • Ansök senast: 6 oktober 2023

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024