OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
1 Line Support – med känsla för service och resultat!
Ett jobb för dig som vet vad service innebär! - Att alltid göra ditt bästa för att hjälpa och vägleda dina externa och interna kunder! Har du själv inte svaret tar du hjälp av dina kollegor. En del frågor är mer komplicerade än andra vilket gör ditt arbete mer spännande och intressant.
NBS, NCC Business Service, är ett Shared Service Center som levererar tjänster inom ekonomi för alla våra nordiska bolag i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Vi är ca 110 engagerade medarbetare som sitter i både Solna och Helsingfors.
Helena Engbrink kommer att vara din gruppchef. Hon och hennes fyra medarbetare gör allt för att våra kunder ska få den bästa servicen. Vill du bli en i gänget?
Rollen som 1 Line Support
Hos kommer du att vara vårt ansikte utåt även om ditt arbete alltid sker via telefon och mail. Dina kunder kommer att vara både interna och externa leverantörer eller kunder till NCC:s alla bolag i Norden. De kommer att fråga och be dig om hjälp gällande fakturor, leverantör & kundreskontra, kundreklamationer, påminnelser eller inkassofrågor mm. Du ska även vara behjälplig när det gäller frågor som rör vårt leverantörsfaktureringssystem samt ekonomifrågor kring vårt ekonomisystem.
En annan viktig uppgift blir att ständigt vara vaksam på eventuella felaktigheter eller bedrägeriförsök som kan dyka upp. Vi har stor efterfrågan på våra tjänster vilket medför att en vanlig dag för dig kan innebära att du kommer hantera ett 70-tal samtal eller mail.
Vår supportfunktion är relativt ny vilket innebär att det finns stora möjligheter att vara med och utveckla vårt arbete och våra verktyg.
Vissa frågor kommer du inta att kunna lösa men då är det viktigt att du vidarebefordrar dessa ärenden till relevant grupp, exempelvis 2nd Line.
Din Profil
Förmodligen arbetar du idag på ett eller annat sätt inom servicebranschen. Kanske sitter du i en supportfunktion eller så är du reseledare, receptionist eller har någon annan serviceroll.
Du är van vid att hantera en stor mängd med information och har förståelse för ekonomiska transaktioner, så som grundläggande bokföring. Vi behöver dig som både kan arbeta i nuet men som även kan tänka på hur du/vi ska förenkla och förbättra våra processer och arbetsuppgifter.
Du är tydlig i din kommunikation och kan vägleda dina kunder när så krävs. Ett krav är att du behärskar finska, svenska och engelska i tal och skrift då dina kunder finns i hela Norden.
Du kommer succesivt att slussas in i arbetet men det är viktigt att du är en självgående person som är nyfiken och som har en vilja att lära dig mer.
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor i Solna. Tillträdesdag omkring den 1 september 2021. Provtjänstgöring tillämpas. Vi genomför bakgrundskontroll i enlighet med NCC:s säkerhetsrutiner.
Kontakt och ansökan
Kontakta gärna HR Specialist Rekrytering, Monica Klersén på 070-653 90 49, för ytterligare information. Registrera din ansökan och skicka in ditt CV. Sista ansökningsdagen är den 16 maj 2021.
Välkommen med din ansökan!
Om oss
På NCC blir du en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans.
Varje dag tar våra över 15 500 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap.
Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar och bygger kommersiella fastigheter och bostäder, vägar, broar samt annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial, asfaltsproduktion, beläggningsuppdrag och grundläggning.
Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid.
NCC ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.
Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35