1 servicedeskchef, Heltid

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta för en av Europas sörsta återförsäljare av hemelektronik? Är du på jakt efter nya utmaningar i ditt ledarskap? Vill du arbeta i vårt nya varuhus i Gävle, Valbo Köpstad? Vår utveckling i Sverige är mycket expansiv och därför söker vi dig som vill satsa och utvecklas tillsammans med oss, samtidigt som du har riktigt roligt längs vägen. Med över 500 varuhus i femton länder är vi en av Europas största återförsäljare av hemelektronik. Vårt sortiment omfattar bland annat datorer, HiFi, TV, telefoni, foto, film, musik, spel samt hushållsprodukter och mängder av tillbehör. I första hand bygger vår framgång på engagemanget från över 60 000 medarbetare och ett unikt koncept som erbjuder kunderna ett enormt urval av märkesprodukter till låga priser i stora varuhus. År 2006 öppnade vi vårt huvudkontor i Stockholm och våra första Media Marktvaruhus i Stockholm (Heron City) och Göteborg (Högsbo). Sedan 2007 har vi öppnat ytterligare 12 varuhus runtom i Sverige: Jönköping, Lund, Norrköping, Västerås, Sundsvall, Växjö, Kalmar, Malmö, Stockholm (Nacka, Barkarby), Skövde och Göteborg (Bäckebol). År 2009 fortsätter vi vår framgångsrika expansion och öppnar ytterligare Media Marktvaruhus runtom i Sverige! På ServiceDesk hanterar vi serviceärenden, återköp och reklamationer samt hjälper våra kunder med produktinstallationer av olika slag. Du ansvarar även för försäljning av våra servicetjänster såsom datoruppgraderingar och uppstartningsservice. Arbetet på ServiceDesk följer givetvis konsumentköplagen och ditt ansvar är att genom planering, organisation och struktur se till att avdelningen arbetar kostnadsmedvetet och effektivt. Du har personalansvar för ett team på ungefär 8 personer och det är med din arbetsledning, coaching, inspiration och utbildningplanering som ni tillsammans ska säkerställa att alla serviceärenden hanteras på bästa sätt för våra kunder och för Media Markt. Konkret arbetar du med felsökning av skadade/trasiga produkter, dokumentation och loggning av serviceärenden samt reservdelsbeställning. Ditt samarbete med våra olika servicepartners är mycket intensivt och du är bland annat med och förhandlar fram reklamationspolicies. Du har en tät dialog med våra Avdelningschefer för att säkerställa att eventuella kvalitetsproblem på produktsidan åtgärdas. Tillträde till tjänsten är planerat till juni 2009 Din profil: -Vi tror att du har arbetat ett par år med liknande arbetsuppgifter som ovan och du har troligtvis haft personalansvar. -Du är väl insatt i konsumentköplagen och är van att ge kunder service "face-to face". -Du är en duktig ledare som tycker om att se dina medarbetare utvecklas och växa, och du har förmåga att delegera. -Tekniska kunskaper inom datorer och övrig hemelektronik samt förhandlingsvana är meriterande. -Du bemöter människor på ett lugnt och avslappnat sätt och du är kommunikativ och utåtriktad. -Skinn på näsan och du släpper inte saker förrän de är utredda. -Prestigelös och villig att jobba "hands-on". -Du behärskar engelska i tal och skrift. För att söka tjänsten, vänligen gå in på vår hemsida: www.mediamarkt.se

Sammanfattning

Liknande jobb


13 april 2010

20 januari 2010