1 ST LINE SUPPORT

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Vi söker en engagerad och tekniskt kunnig 1st line Support Tekniker till vår kunds IT-avdelning. I denna roll kommer du att ansvara för att ge teknisk support till användare, lösa problem och säkerställa att IT-utrustning och system fungerar felfritt. Du blir en viktig del i att upprätthålla en smidig IT-miljö och kommer arbeta självständigt med felsökning och problemlösning.
Som 1st line Support Tekniker kommer du att arbeta med ett brett spektrum av tekniska utmaningar, där din erfarenhet av både hårdvara och mjukvara kommer att sättas på prov. Rollen innebär att självständigt hantera supportärenden och eskalera mer komplexa problem till andra specialistteam vid behov. Du kommer även att ansvara för installation och konfigurering av IT-utrustning samt stödja användare i deras dagliga arbete.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Självständigt felsöka och hitta lösningar på tekniska problem relaterade till både hårdvara, mjukvara och nätverk i kundens IT-miljö.
Felsöka specifika applikationer och hårdvara.
Hantera användare i Active Directory, skapa konton, ominstallera datorer och felsöka mjukvara.
Felsöka och lösa problem med Outlook, Office365 och Exchange, samt stödja VPN och fjärranvändare.
Supportera användare med installation och konfigurering av IT-utrustning, inklusive datorer, mobiler och skrivare.
Dokumentera problem och lösningar på ett tydligt och kortfattat sätt, utan att utelämna relevant information.
Eskalera komplexa tekniska problem till lämpliga specialister.
Ansvara för att starta upp arbetsplatser och IT-utrustning onsite samt hantera lånedatorer och utrustningslager.


Kvalifikationer Erfarenhet av att arbeta med Windows operativsystem (Windows 10, Windows 11), Active Directory och Office365.
Kunskap om felsökning i Outlook och Office-applikationer.
Erfarenhet av VPN och fjärranslutningar samt arbete med Citrix.
Hantering av Microsoft Entra Admin Center (f.d. Azure).
Grundläggande nätverkskunskap och felsökning, inklusive hantering av nätverksskåp.
Personliga egenskaper

För att lyckas i uppdraget som 1st line Support Tekniker ser vi gärna att du:
Har utmärkta kommunikationsfärdigheter, både verbalt och skriftligt.
Har en positiv och lösningsorienterad attityd samt är snabblärd och flexibel.
Är serviceinriktad och trivs med att hjälpa andra med tekniska problem.
Har en hög ansvarskänsla och kan arbeta strukturerat även under stressiga situationer.
Är en lagspelare som också kan arbeta självständigt och ta egna initiativ.
Har en analytisk och logisk förmåga som hjälper dig att snabbt lösa problem.


Om ossJobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-03-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 2024-09-11.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 september 2024
  • Ansök senast: 23 februari 2025

Besöksadress

Essinge Brogata 2, Stockholm
None

Postadress

Essinge Brogata 2
Stockholm, 11261

Liknande jobb


20 december 2024

1 line support

1 line support

20 december 2024

20 december 2024