OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en teknisk medarbetare till vår 1st line support!
Om Daikin
Daikin grundades 1924 och är idag världsledande inom värmepumpar och luftkonditionering. Vi bedriver intensiv forskning inom områden såsom mekanik, elektronik, kemi och köldmedier. Vi tror inte på att endast följa de trender som redan finns på marknaden. Vi tror på att våga leda marknaden och ständigt skapa nya, innovativa lösningar för att kunna möta våra kunders behov på bästa sätt. Denna inställning, tillsammans med vår tekniska kunskap och intensiva forskning, har gett oss en framträdande position på marknaden. Om du vill vara del av ett nyskapande företag som inte fastnar i gamla mönster är vi rätt för dig!
Daikins produkter och system har funnits i Sverige sedan 1969 och har genom åren gjort sig kända för sin höga kvalité och driftsäkerhet. Du kan läsa mer om företaget och produkterna på www.daikin.se.
Om tjänsten
Vår kundsupport är en av våra viktigaste funktioner och består idag av en 1st line och 2nd line support.
Nu behöver vi anställa fler till vår 1st line support!
Som 1st line support hos Daikin är du den som först tar emot inkommande samtal. Din uppgift är att förstå kundens utmaning genom att ställa kvalitativa frågor och försöka hjälpa kunden att hitta en lösning. Kanske tipsar du installatören om att ladda ner tekniska appar för självhjälp, samt guidar kunden och visar hur man använder den. Hittar du inte en lösning så lägger du upp ett ärende i vårt ärendesystem och slussar kunderna vidare till vår second line där våra tekniska specialister arbetar och tar vid.
Bra bakgrund för rollen:
• Ett krav och det är att du har ett tekniskt intresse
• Önskvärt och meriterande är kylteknikerbakgrund/utbildning som t.ex kyl-/ och värmepumps tekniker utbildning alt inom el eller liknande.
• Vana att använda telefon och mail som arbetsredskap, du har troligen arbetat i helpdesk/callcenter/kundtjänst
• Du behöver ha förmåga att snabbt kunna lära dig våra produkter. ( intresset för vår bransch underlättar då)
Som person ser vi att du:
• Tar personligt ansvar att vilja lära sig vår bransch, vi har ett brett sortiment av produkter som du är intresserad av att lära dig mer om.
• Gillar problemlösningar, koordinera och lösa problem. Vara bekväm med att ställa frågor till så att du löpande lär dig och förstår hur du kan hjälpa våra kunder
• Gillar service och vilja hjälpa kunden till ”varje pris”, kunna sälja in våra digitala säljtjänster på ett pedagogisk sätt och sedan vägleda kunderna i våra olika digitala system
• Har en positiv attityd, kunna hantera kunder, som ofta är ute på jobb och är stressade
• Är drivande och självständig, eftersom du får driva och ta ansvaret för kunduppdrag
Kunskapskrav ex IT system och språk
• Flytande i tal och skrift i svenska, behärska engelska
• Erfarenhet av att kunna ar kunna jobba i IT system och datorvana
• Van att navigerar i olika system (3-5 st) som är direkt kopplat till tjänsten
Att jobba på Daikin
Detta är en heltidstjänst. Vi arbetar 37h/v mån-fre. Möjlighet till arbeta hemifrån upptill 2 dagar i veckan, om arbetet tillåter det. Denna roll är ett konsultuppdrag så du blir anställd på ett konsultföretag som vi samarbetar med.
Ansökan
Låter det intressant och stämmer beskrivningen in på dig? Maila din ansökan till rekrytering@daikin.se och ange referens "1st line support" i ämnesraden.
Osäker? Du är välkommen att kontakta Marlene Lindfors på tel: +46(0)10 722 24 68
Intervjuer och urval sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Magnusson
+46767806864