OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunens samtliga personalsekreterare är samlade i en gemensam personalenhet på Kommunledningsförvaltningens avdelning konsult- och service. Denna avdelning kommer flyttas över till Serviceförvaltningen, då denna inrättas den 1 oktober 2008. Arbetsuppgifter Vi söker en personalsekreterare som kommer att ha till uppgift att ge stöd och service till våra chefer på kommunens olika förvaltningar. Du ska tillsammans med övriga personalsekreterare handlägga kvalificerade PA-frågor inom arbetsrätt, rekrytering, samverkan, jämställdhet och mångfald, lönesättning, rehabilitering, samt bistå vid förhandlingar. I dina arbetsuppgifter ingår också att driva och utveckla personalfrågor inom förvaltningen utifrån centrala riktlinjer och målsättningar i Karlskrona kommun. Kvalifikationer Du har högskoleexamen inom personalområdet eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig och som innehåller arbetsrätt. Du bör ha god kännedom om gällande lagstiftning inom personalområdet och minst tre års erfarenhet av personalarbete. Du kan arbeta både självständigt och i team och har god förmåga att ta egna initiativ, dessutom har du lätt för att kommunicera både muntligt och skriftligt. Du är serviceinriktad, lyhörd, ansvarstagande och kan arbeta på ett konsultativt förhållningssätt tillsammans med våra uppdragsgivare. Du ska på ett smidigt och prestigelöst sätt kunna balansera professionalitet, etik och service i mötet med andra.
Kontaktpersoner på detta företaget
Trust Petra Johansson
0709-90 08 88