OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bodens kommun är en modern småstad med 28 000 invånare. I Boden lever vi närhetsliv. Med det menar vi det liv där du har nära till allt som är viktigt och lite till.
Att arbeta i Bodens kommun är att vara nära Bodensarnas föränderliga vardag. Detta innebär möjligheter och utmaningar där vägen fram kan vara mod att våga. Vi har en stark våga prova-kultur där stödet från kompetenta kollegor och chefer finns nära. Här får du ett stort förtroende i en fantastisk miljö och möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden
Socialförvaltningens Individ- och familjeomsorg Team Individ - Individ- och familjeomsorgen arbetar med barn, unga och vuxna individer samt familjer som av olika anledningar är i behov av stöd och hjälp för att erhålla en fungerande livssituation. Verksamheten är organiserad i multikompetenta team med socialsekreterare och behandlare med bred kompetens i socialt arbete och spetskompetens inom olika områden när det gäller både myndighetsutövning och öppenvård.
Vi söker nu en socialsekreterare med handledarfunktion med inriktning vuxna/unga vuxna till Individ- och familjeomsorgen med placering på Team Individ. I tjänsten ingår bland annat handledning av Individ- och familjeomsorgens socialsekreterare inom området unga vuxna/vuxna primärt med missbruks- och beroendeproblematik. Individ- och familjeomsorgen har i dagsläget 5,0 socialsekreterare med inriktning vuxna med missbruk/beroende samt 2,0 tjänster med inriktning unga vuxna (18-25 år) på myndighetssidan och dessa arbetar i nära samarbete med sina kollegor på teamet, de andra myndighetsteamen samt Team stöd som är Individ- och familjeomsorgens samlade öppenvård.
Hos oss på Team Individ blir du en viktig del i ett multikompetent team på 16 personer som tillsammans utifrån sina olika kompetensområden arbetar med målet att skapa en fungerande helhet för den enskilde. Vi erbjuder ett spännande och ansvarsfullt arbete i ett positivt team med god sammanhållning. Tillsammans med de andra teamen inom IFO bedriver och utvecklar vi en organisation uppbyggd för att ha den enskilde och familjen i fokus.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer i stor utsträckning att arbeta med handledning i enskilda ärenden och fungera som dagligt korridorstöd till socialsekreterarna inom området. Du kommer att fungera som medhandläggare i ärenden som rör LVU och LVM och även företräda socialförvaltningen i domstol vid denna typ av ärenden. Kvalitetssäkring av dokumentation och systematisk uppföljning inom området samt samverkan internt och externt utgör också en betydande del av arbetet.
KVALIFIKATIONER
Socionomutbildning. Vi söker dig som har gedigen kompetens och erfarenhet av myndighetsutövning inom området. Vi söker en strukturerad, positiv och flexibel person som kan bidra till verksamhetens utveckling och ett gott samarbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort B erfordras.
ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.
Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.