1021/05 Personlig assistent Nyköping

1021/05 Personlig assistent Nyköping

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som personlig assistent hos en glad kvinna i 50 årsåldern i Nyköping som har ett omfattande behov av just dig som kan vara med och förgylla hennes vardag till bästa möjliga? Hon har ett bra och starkt team redan men behöver nu en eller två guldsjälar till för att tillgodose hennes behov.


Om tjänsten
Kvinnan bor själv i egen lägenhet i centrala Nyköping. Hon har en intellektuell funktionsnedsättning och behöver hjälp med allt inom personlig ADL, såsom hygien, matning, städning med mera. Kvinnan är rullstolsburen och har en anpassad rullstol och bra hjälpmedel i hemmet. Vissa moment kan dock vara lite tyngre och du behöver därför ha en god fysik. Kvinnan har inget eget tal utan kommunicerar med läten och andra former av uttryck, därav ligger en stor del i arbetet att lära känna kunden för att kunna förstå henne.
Du som söker
Du som söker tjänsten är en pedagogisk, lugn och inkännande person med stor empatisk förmåga. Du ska vara trygg i dig själv i och med att man arbetar mycket själv i kundens hem så du behöver vara initiativtagande, lyhörd och flexibel. Det är bra om du klarar av att ha många bollar i luften på samma gång då det ibland krävs att man klarar av fler moment samtidigt.
Enligt kundens önskemål är du en kvinna med erfarenhet av arbete inom vård och omsorg, samt även gärna erfarenhet av intellektuell funktionsnedsättning. Du får inte vara rökare och du ska kunna hantera det ansvar det innebär att vara en del av hennes team.
Du kommer att få en utförlig introduktion hos kunden innan du börjar arbeta på egen hand och det finns tydliga rutiner att arbeta efter hos kvinnan.
Arbetstiderna är uppdelade på dygnspass med väntetid under natten samt dubbeltimmar på dagtid mån-fre, passen är fördelade på veckans alla dagar.
Du ansöker genom att besvara en enkät via länken. Bifoga även CV samt personligt brev.
Tjänsterna tillsätts löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Välkommen med din ansökan!


Iustitia Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Iustitia Assistans värnar om sina kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/
Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor, beställ därför ditt registerutdrag så snart som möjligt. I och med att du söker arbete hos Iustitia assistans ger du ditt medgivande för arbetsgivaren att även kontrollera dig i kronofogdens register.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Iustitia Assistans AB
  • 2 platser
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2022
  • Ansök senast: 4 juni 2022

Postadress

Fristadstorget 8
ESKILSTUNA, 63220

Liknande jobb


28 november 2024

Personlig assistent

Personlig assistent

28 november 2024

Personlig assistent

28 november 2024

Assistent till ung man i Helsingborg, vikarie.

Assistent till ung man i Helsingborg, vikarie.

28 november 2024