OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jag är en man på drygt 70 år som driver min assistans i egen regi men är ansluten till Särnmark Assistans AB som är min prokurator och ser till att allt går rätt till i alla avseenden.
Jag är gift sedan 1970 och det är viktigt för mig att min fru kan ägna sig åt sina intressen utanför hemmet och känna trygghet i att jag ändå har en aktiv tillsyn även när hon är ute.
Ett par av mina kvinnliga assistenter har slutat varför jag nu söker ersättare för dem i mitt assistentteam.
Du börjar som "inhoppare" vid ordinarie personals semester, sjukfrånvaro eller dylikt. Arbetstiden är förlagd till dagtid och kvällstid vardag och helg enligt följande:
Förmiddagspassen på måndag – fredag börjar 08.00 och byte sker kl. 13.00 eller 16.00. Eftermiddagspassen på måndag – fredag börjar 13.00 eller 16.00 och slutar 21.30.
Lördagar och söndagar är passen som regel 11 timmar (09.00-20.00) men kan ibland delas om ingen särskild aktivitet är planerad för just den helgen. Då är passen 09.00 - 14.30 respektive 14.30 - 20.00.
Jag har en CP-skada som bl.a. medför att jag är ytterst känslig för plötsliga syn- och hörselintryck. Därför bör Du ha ett lugnt sätt och vara fysiskt stark så att Du kan stötta mig om jag vinglar till när vi går med rollator inomhus. Utomhus använder jag rullstol.
Du bör också vara lång, minst 170 cm och helst omkring 40 år. Du bör tala tydlig svenska och i övrigt ha ett vårda språk. Ibland kan jag behöva hjälp vid telefonkontakter med olika myndigheter, färdtjänst etc. Det är också bra om Du har kunskap om och erfarenhet av hur en CP-skada kan krångla till tillvaron.
Jag och min fru har en kristen livssyn och det är givetvis ett plus om Du delar våra värderingar.
Berätta i din ansökan lite om dig själv samt hur Du stämmer in på de önskemål som anges i denna annons. Glöm inte ange referens kund 169! Frågor besvaras via e-post: mari.ericson@sarnmark.se
Arbetstid/Varaktighet
Extra/vid behov.
Lön
Kollektivavtal PASS, KFS-SKAF.
Ansökan
Frågor om tjänsten besvaras via e-post.
Ange referens: kund169
Vi tar emot ansökan via epost: mari.ericson@sarnmark.se
Arbetsgivare
Lars-Erik Widell Assistans
c/o Särnmark Assistans AB
Box 1393
171 27 SOLNA
Särnmark Assistans är en servicepartner inom personlig assistans. Verksamheten startades 1992 av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm. Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar. Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sina liv.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74