1:a linje servicedeskkonsult

Arbetsbeskrivning

Nitma är ett välrenommerat konsultföretag specialiserat på att leverera kvalificerade outsourcingtjänster till företag i Norden. Vi stödjer våra kunder med allt mellan it-management, projektledning och support. Vi är en ung och en lärande organisation med stort utrymme för egna initiativ och ständiga förbättringar. Vi expanderar nu och söker därför en 1:a linje servicedeskkonsult till vårt dotterbolag i Söderhamn. Arbetsuppgifter * Lösa ärenden via fjärruppkoppling, telefon och mail mot kund . Ärenden idag rör Windows 7, XP, Vista, Server, Office, skrivare, mail, användaradministration mm. * Proaktiva support åtgärder Kunskapskrav * Grundläggande kunskap om Windows 7, XP, Vista, Server, Office, skrivare, mail, användaradministration. * Erfarenhet från liknande arbete är önskvärt. Personliga egenskaper * Hög social kompetens. * Lätt för att skapa god kontakt med användare och tycker om att ge god service. * Förmåga att vara serviceminded även under press. * Problemlösare. * Självgående, lätt för att ta egna initiativ. * Kan uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nitma AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 9 december 2010
  • Ansök senast: 8 januari 2011

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 31
Stockholm

Postadress

Box 8020
SOLLENTUNA, 19208

Liknande jobb


IT-Supporttekniker

IT-Supporttekniker

5 november 2024

Servicedesktekniker

Servicedesktekniker

5 november 2024