OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Beskrivning
Biståndsenhet SoL som vänder sig till målgruppen äldre ska utökas med en 1: biståndshandläggare.
Inom enheten arbetar idag 16 biståndshandläggare som är fördelade i två team, områdesteamet och planeringsteamet. Båda teamen har idag stöd av en 1:e biståndshandläggare. Enheten kommer att utökas med ytterligare medarbetare med ansvar för Samsa och platssamordning och därav söker vi en ytterligare en 1:e biståndshandläggare.
Arbetsuppgifter
Som 1:e biståndshandläggare ska du arbetsleda och ge metodstöd samt svara för att en rättssäker myndighetsutövning upprätthålls. Du ska följa rättsutvecklingen inom området och verka för att rutiner finns som ett stöd i arbetet. Du samverkar nära enhetschef och 1:e biståndshandläggare inom enheten samt med övriga 1:ar inom Sektion vuxen och funktionhinder. Du ska också samverka med interna och externa samverkanspartners.
Kvalifikationer
Socionom eller examen från socialpedagogiska programmet med erfarenhet från myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen för målgruppen äldre personer. Tidigare erfarenhet av arbetsledning är meriterande. Erfarenhet av arbetssättet IBIC och verksamhetssystemet Samsa. Du ska ha lätt att utrycka dig i tal och skrift och en god förmåga till samverkan.
Villkor
B-körkort
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.