OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker Dig som är 1:e Fartygsingenjör och vill arbeta hos oss på TT-Line! Omgående behöver vi en befaren 1:e Fartygsingenjör med CCM-certifikat till ett våra fartyg med svensk besättning.
Vi söker Dig som trivs att jobba praktiskt inom maskinavdelningen, utmanas av hitta lösningar och vara i en miljö där mycket händer.
Som 1:e fartygsingenjör är Du ansvarig för maskinmanskapet ombord och Du ansvarar för planeringen och underhållet inom maskinavdelningen. Jourtjänst ingår. Du rapporterar kontinuerligt till Tekniska chefen.
Avlösningssystemet är 2/2/2/4.
Kvalifikationer
Du som söker är sjöingenjör och har Sjöingenjörsbrevet eller klass II.
Därutöver har Du läkarintyg för sjöfolk, CCM, Grundläggande sjöfartsskydd, sjöfartsbok, Grundläggande säkerhet, räddningsfarkoster och beredskapsbåtar samt släckledare. Du måste vara behörig enligt STCW Manila. Som person är Du lösningsfokuserad, gillar att ställas inför nya utmaningar och tar egna initiativ. Du är tydlig i Din kommunikation och arbetar bra både i grupp och enskilt.
Du är strukturerad, har förmåga att se det som behöver göras och kan fördela arbetsuppgifterna väl. Det ingår i rollen som 1:e ingenjör att föra journaler för maskinmanskapet därför är det meriterande om Du arbetat med Crew Sf. Du bör ha tjänstgjort inom färjetrafiken och ha en bred erfarenhet och stort tekniskt intresse.
Stor vikt kommer att läggas vid din personlighet. Vi ha ett glatt och engagerat gäng ombord!
Tillsättning kan komma att ske innan ansökningstiden har gått ut.
Lön enligt Färjeavtalet, tarifflön. Man står för sina resor själv.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
We are looking for a 1st Engineer and want to work with us at TT-Line!
We need a SWEDISH and ENGLISH -SPEAKING1st Engineer with CCM certificate for one of our ships with Swedish crew.
We are looking for you who enjoy working in the machine department, are challenged by finding solutions. As the 1st ship engineer, you are responsible for the engine crew on board and you are responsible for the planning and maintenance within the engine department. You report continuously to the Chief Engineer.
The redemption system is 2/2/2/4.
Qualifications
If you are applying, you are a marine engineer and have the Marine Engineer's Letter or Class II.
You are structured, have the ability to see what needs to be done and can distribute the tasks well. It is part of the role of 1st engineer to keep records for the machine crew, therefore it is meritorious if you worked with Crew Sf.
You should have served in ferry services and have a broad experience and great technical interest.
There may be an opportunity for further substitutes after this period.
Hiring may take place before the application period has expired.
Salary according to the Ferry Agreement, tariff salary.