OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brigadmuseum i Karlstad kommer nu att förstärka sitt team med en medarbetare som ska ansvara för museets "kundfokusering" och affärsverksamhet.
Tjänsten som 1:e receptionist/receptionschef innebär bland annat, även ansvar för uppdatering av museets hemsida, idégenering kring temat "Levande historia", genomförande av guidningar, projektledning och deltagande i olika projekt samt tjänstgöring under helger med totalansvar för museets drift en till två helger per fyraveckorsperiod.
Brigadmuseum är en liten organisation vilket ställer stora krav på medarbetarnas kompetenser inom olika områden. Persoliga egenskaper som kreativitet, flexibilitet och lojalitet är viktiga ledord.
Vi söker en person med relevant högskoleutbildning gärna med examen inom media och design i kombination med dokumenterad erfarenhet av affärsverksamhet. Erfarenhet från arbete inom kulturområdet är en merit liksom kunskap om ord och bildbehandling i Adobe CS6- miljö.
Din ansökan med CV och ett kortfattat personligt brev sänder Du till info@brigadmuseum.se eller med brev till Brigadmuseum AB, Sandbäcksgatan 31, 653 40 Karlstad senast den 15 augusti 2015.
1:e receptionisten/receptionschefen ingår i museets ledningsgrupp. Tjänsten är på heltid tillsvidare, Brigadmuseum tillämpar sex månaders provanställning. Tillsättning från den 1 september 2015.
Om du har några frågor kontakta museets VD antingen via mailto:bjorn.tomtlund@brigadmuseum.se eller på 076 100 99 85.