1:e socialsekreterare

1:e socialsekreterare

Arbetsbeskrivning

Osby kommun ligger i nordöstra Skåne, i hjärtat av Sydsverige med goda kommunikationer och naturnära boendemiljöer.

Söker du ett givande och intressant arbete med möjlighet att utvecklas i din roll? Då har vi jobbet du söker!

Som medarbetare är du en viktig del av dagens och framtidens utveckling. Vi finns där våra medborgare finns, vi påverkar och gör skillnad i människors vardag varje dag. Vi anser att vi har Sveriges viktigaste jobb!

I Osby kommun tar vi avstamp i en gemensam värdegrund i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra.

Vi kan – vi vill – vi vågar! Vågar du?




ARBETSUPPGIFTER
Vår 1:e socialsekreterare har tagit klivet att axla arbetet som enhetschef på samma enhet och därför söker vi nu dig som vill, tillsammans med henne, leda enheten på ett rättssäkert och kreativt sätt.
1:e socialsekreteraren har i sitt uppdrag att arbetsleda våra socialsekreterare som arbetar med utredning, uppföljning av insatser, placeringar eller familjerätt. Det ingår även att planera hela vår verksamhet tillsammans med enhetschefen och medarbetarna såklart. Det är ett ansvarsfullt arbete som kräver ett stort engagemang och stor kunskap inom aktuella lagar, i första hand SoL och LVU. Vidare behöver du vara bekväm med att företräda enheten i utskott och nämnd och även i förvaltningsrätten vid behov. Detta kräver naturligtvis att du är bra på att uttrycka dig i såväl tal som skrift.
Som du förstår, utifrån våra krav, eftersöker vi dig med flera års erfarenhet från myndighetsutövning inom kommunal socialtjänst. Vi utgår från att du är socionom i grunden.
Det vi kan erbjuda är en bra arbetsplats med medarbetare som vill leverera och är lojala med vår verksamhet De är kunniga och vill utvecklas. Du har stor möjlighet att påverka arbetet vi utför och vilken riktning vi ska ta. Du får en trevlig arbetsmiljö i fräscha lokaler och trevliga arbetskamrater.
Det finns ett nära samarbete med en väl utvecklad öppenvård med flera kompetenta behandlare.
Hela enheten består av 16 personer som är organiserade under Kommunstyrelsen i Arbete- och välfärdsförvaltningen, där även, vuxenutbildningen, arbetsmarknadsverksamheten och övrig IFO-verksamhet sorterar.

Vi handlägger och dokumenterar enligt BBIC och all dokumentation förs i Treserva. Körkort erfordras.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet


KVALIFIKATIONER
Socionomexamen krävs.
B-körkort krävs

ÖVRIGT
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt.

Vi har valt rekryteringssätt och undanber oss därför, vänligt men bestämt, all kontakt med rekryteringsbolag.

Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Osby kommun rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Osby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt.

Om du blir kallad till intervju ber vi dig ta med betygshandlingar.

Vid eventuell anställning krävs registerutdrag från belastningsregistret.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Osby kommun, Arbete & Välfärd
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2022
  • Ansök senast: 10 oktober 2022

Liknande jobb


Utvecklingsledare- omställning ny socialtjänstlag

14 november 2024

14 november 2024

Utredare med samordningsansvar

Utredare med samordningsansvar

14 november 2024

Familjehemskonsulent med arbetsledaransvar

Familjehemskonsulent med arbetsledaransvar

8 november 2024