OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill ta chansen att arbeta som 1:e socialsekreterare tillsammans med oss på förvaltningen för Funktionsstöd, LSS-enhet med upptagningsområde i Majorna-Linné. Du får hos oss möjlighet att aktiv medverka i att hålla vår verksamhet i framkant utifrån ny kunskap och föränderlig rättspraxis inom LSS och SoL, parallellt med att vi fortsätter att jobba framåt i vår nya förvaltning. Du blir kollega med ytterligare en 1:e socialsekreterare, 12 socialsekreterare, en socialadministratör och enhetschef. Vi arbetar aktivt med att alla medarbetare på enheten skall uppleva att de utvecklas och stärks i sin yrkesroll kontinuerligt över tid.
Vi möjliggör dig ett stimulerande och ansvarsfullt arbete med stor möjlighet att påverka. Din roll hos oss blir att leda, ge nära stöd i arbetssätt och verksamhetsutveckling inom LSS och enligt socialtjänstlagen till de av enhetens socialsekreterare som handlägger stöd för barn och unga upp till 21 år. Arbetet kräver ödmjukhet utifrån den makt vi har att göra skillnad för dem vi är till för. I ditt uppdrag säkerställer du att socialsekreterarna arbetar i enlighet med det politiska uppdraget och det regelverk som gäller, att bemötande av brukare är av god kvalitet, att dokumentation följer de regler som gäller samt att insatser är kostnadseffektiva och rättssäkra. En del av arbetet kommer också vara att ta hand om viss administration och mätetal som berör enheten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För att vara kvalificerad för tjänsten så behöver du tidigare haft en arbetsledande roll inom myndighetsutövning och dessutom minst 5 års arbetserfarenhet av myndighetsutövning inom LSS och SoL.
Du står för den värdegrund som finns på din arbetsplats och är mån om att denna översätts i handling utifrån följande
kompetensområden:
Bemötande
Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.
Driven
Du är snabb, produktiv och motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra.
Pedagogisk
Du får energi av att bidra till andras lärande och du skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske. Du har förmåga att förklara problem och information för olika mottagare och ur olika perspektiv. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang.
Självständig
Du agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.
Socialt säker
Du är bekväm i sociala kontaktytor, såväl informella som formella. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs.
ÖVRIGT
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du skasjälv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs via e-tjänst eller med hjälp av en blankett som finns på polisens hemsida (Blankett för begäran om registerutdrag för personal som utför vissa insatser åt barn med funktionshinder, utdrag nr 442.9)
Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.