OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 340 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder dig ett spännande arbete med möjlighet till påverkan, utveckling och nytänkande. På enheten utreder vi behov av bistånd enligt Socialtjänstlagen för personer över 65 år boende i stadsområdet utifrån gällande lagstiftning och stadens riktlinjer. Vi utreder enligt Individens Behov I Centrum, IBIC.
Som 1:e socialsekreterare har du en utvecklande roll där du stöttar och handleder biståndshandläggare. Utifrån gällande lagstiftning har du också ansvar tillsammans med medarbetarna för ärendehantering samt rättssäkerhet med möjlighet att göra skillnad för dem vi är till för.
I din roll fungerar du som ett tillgängligt och nära stöd samt coachar och ger metodhandledning i det dagliga arbetet, både enskilt och i grupp. Du ansvarar för metodutveckling, medverkar till att handläggningen följer socialtjänstprocessen och håller dig uppdaterad inom området. Utifrån uppdraget kommer du att samarbeta med andra aktörer, både internt och externt.
På enheten arbetar biståndshandläggare, administratörer, ytterligare en 1:e socialsekreterare och enhetschef. Du kommer arbeta i ett nära samarbete tillsammans med alla på enheten, med kollegor inom ÄVO Centrum samt i förvaltningens förste-nätverk. Därtill kommer du att ha ett gott kollegialt stöd och erbjudas handledning tillsammans med kollegor.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller motsvarande med flera års erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorgen. Har du erfarenhet av förändringsarbete och processutveckling är det meriterande.
Körkort är meriterande då resor kan förekomma i tjänsten.
Som person är du professionell och lojal i din yrkesroll och handlar i enlighet med fattade beslut. Du har förmågan att kunna se till helheten i organisationen. Dessutom kan du genom lyhördhet och god samarbetsförmåga engagera andra.
Du har en god analytisk och problemlösande förmåga. För att trivas i rollen är du därtill prestigelös och har ett strukturerat och pedagogiskt arbetssätt. Du har en tydlig och god kommunikationsförmåga, kan arbeta drivande, självständigt och flexibelt och har intresse för utvecklingsfrågor.
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.