OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg, Majorna, Linné, Örgryte och Härlanda ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till insatser för en jämlik stad.
Vi vill skapa en mer likvärdig och effektiv socialtjänst som utgår från evidens och erfarenhet.
Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i stadens hjärta - jobba hos oss!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill ta chansen att arbeta som 1:e socialsekreterare tillsammans med oss på Enheten för Funktionsstöd. Du får hos oss möjlighet att aktiv medverka i att hålla vår verksamhet i framkant utifrån ny kunskap och föränderlig rättspraxis inom LSS och SoL, parallellt med att vi förbereder oss inför de nya förvaltningarna 2021.
Hos oss blir du kollega med ytterligare en 1:e socialsekreterare, 10 socialsekreterare, en socialadministratör och enhetschef. Vi arbetar aktivt med att alla som arbetar på enheten skall uppleva att de utvecklas och stärks i sin yrkesroll kontinuerligt över tid.
Din roll hos oss blir att leda, ge nära stöd i arbetssätt och verksamhetsutveckling till de fyra av enhetens socialsekreterare som handlägger barn och ungdomar upp till 21 år inom LSS. Tillsammans med din kollega kommer du också att ansvara för bland annat introduktion av nya medarbetare, framtagande av rutiner och statistik utifrån verksamhetens behov samt ingå i stadens nätverk för 1:e socialsekreterare med inriktning funktionsstöd.
I din roll som 1:e socialsekreterare kommer du att erbjudas processhandledning och kompetensutveckling. Vi tillämpar flexibel arbetstid. Tjänsten avser en tillsvidareanställning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom. Du behöver ha minst 5 års erfarenhet av myndighetsutövning inom funktionsstöd handläggning LSS. Du bör även ha erfarenhet av handläggning för barn och ungdomar inom området. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av att arbetsleda inom myndighetsutövning.
För oss är det viktigt med samarbete och det genomsyrar vår verksamhet, både i kontakt med kollegor och externa aktörer. Det krävs god förmåga och intresse för samverkan. Det är viktigt att du håller dig uppdaterad på vad som gäller kring föreskrifter, allmänna råd från socialstyrelsen, förändringar inom lagstiftningen och dess tillämpning. Vidare är du bekväm i din roll som ledare och är tydlig i din kommunikation. Ett gott bemötande och en positiv attityd, där du kan lyssna och skapa dig förståelse för dem du möter samt visa respekt för din omvärld är en självklarhet likväl som att du har god förmåga att strukturera upp ditt dagliga arbete.
Vi ser fram emot din ansökan!
Urval och intervjuer sker löpande under annonseringen.
ÖVRIGT
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt rekryteringssystem Visma Recruit. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster då Göteborgs Stad har upphandlade avtal.
Vi vill ta tillvara de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vid urval avidentifieras därför samtliga sökanden. Urval sker endast utifrån kvalifikationer för tjänsten.