1:e Socialsekreterare till Funktionshinderenheten

Arbetsbeskrivning

CENTRUM är en av 10 stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Vi är drygt 2 000 anställda och vårt uppdrag är att ge kommunal service av hög kvalitet. Vi erbjuder allt från förskola till äldreomsorg åt Centrums 59 000 invånare, men ger också service till alla de som besöker stadsdelen för att ta del av kulturutbud och aktiviteter. Förvaltningen styrs av en politisk nämnd. Vi beaktar mångfaldsperspektivet vid rekrytering, för att bättre spegla befolkningsstrukturen i Göteborg.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill arbeta som 1:e socialsekreterare på vår Funktionshinderenhet och ingå i en arbetsgrupp med ytterliggare en 1:e socialsekreterare och 13 socialsekreterare. Tjänsten kommer att ha inriktning psykiatri och neuropsykiatri.
Du kommer att vara närmaste arbetsledare till de socialsekreterare som arbetar med psykiatriinriktning och ansvara för metodstöd i all ärendehantering samt ha ett nära samarbete med vår andra 1:e socialsekreterare.
Du ska kunna tolka lagar och riktlinjer och ha en god förmåga att stödja och leda socialsekreterarna i deras arbete med en korrekt myndighetsutövning.
Du ska också samverka/samarbeta med externa och interna samverkanspartner, bl.a 1:e socialsekreterare inom IFO.
Du kommer att ansvara för ett antal uppdrag som bedrivs på enheten samt att implementera Plattformen funktionshinder och vård- och stödsamordning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är socionom eller har utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har en god kunskap om olika funktionsnedsättningar och dess konsekvenser för den enskilde, med spetskompetens kring psykiatri och neuropsykiatri.
Du har en god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt. Du är strukturerad och tydlig, har ett bra bemötande och är lyhörd.
Du ska ha ett tydligt brukar- och anhörigperspektiv i ditt arbetssätt och du känner samhörighet med oss i stadens fyra förhållningssätt.
Du är positiv och ser möjligheter istället för problem, är självständig och bra på att samverka/samarbeta.
Du medverkar till ett bra arbetsklimat på arbetsplatsen. Vi vill att du har mångårig erfarenhet av arbete med myndighetsutövning utifrån SOL och LSS, samt att du har stor erfarenhet av samverkan med psykiatrisjukvård och andra myndigheter.
Vi ser helst att du har erfarenhet från direkt omvårdnadsarbete kring målgruppen.
Vi ser det som en fördel om du tidigare har arbetat i datasystemet Treserva.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jörgen Hansson
031-365 70 05
Katarina Åkermo
031-365 70 59
Natascha Radosavljevic
031 - 368 57 53
Rickard Ernebäck
031-3657202
Helena de Cloux
031-3672950
Ann-Marie Lagerkvist
031-3657061
Eva -Stina Grönvall
031-701 55 11
Anders Wallin
031-3657102
Birgitta Åkerström
031-3657175
Pernilla Lundgren
031-365 73 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad, SDF Centrum .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2014-07-01 eller enligt överenskommelse
  • Publicerat: 7 april 2014

Besöksadress

40482
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Jourhems- och placeringshandläggare till Hägersten-Älvsjö Sdf

Jourhems- och placeringshandläggare till Hägersten-Älvsjö Sdf

28 november 2024

28 november 2024

Socialsekreterare till Myndighet SoL (Vikariat)

Socialsekreterare till Myndighet SoL (Vikariat)

28 november 2024

28 november 2024