OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det här är vi
Under det senaste året har Bengtsfors kommun arbetat med en omorganisation inom socialtjänsten vilket lett till att vi nu söker efter två nya 1:e socialsekreterare. En av tjänsterna arbetar med handläggare inom barn och unga, den andra arbetar med handläggare inom vuxna och medarbetarna inom öppenvård, båda tjänsterna rapporterar till en av två enhetschefer.
Omorganisationen är ett steg mot förändring och vi ser det som en möjlighet till att förbättra vår verksamhet, både för medarbetare och klienter. Med den bakgrunden är det viktigt att man trivs med att vara en del av det positiva förändringsarbetet som pågår och ser sig själv som en förändringsinriktad person.
Med 28 medarbetare uppdelat på verksamhetens tre delar där en arbetsgrupp har ansvar för barn och unga, en för vuxna och en för öppenvårdsinsatser stöttar man invånarna i Bengtsfors kommun. Funktionen som 1: a sekreterare är en nyckelroll för att kunna erbjuda en högkvalitativ service och säkerhetsställa myndighetsutövandet. Inom den här enheten finns även administrativa resurser för att stötta upp både medarbetare och chefer.
För att underlätta samarbete mellan de olika verksamhetsdelarna sitter man i gemensamma lokaler belagda i centrala Bengtsfors.
Bengtsfors kommun kommer att ha en gemensam IFO-chef med Melleruds kommun och rekryterar också två nya lokala enhetschefer som du skall arbeta tillsammans med.
Ditt jobb är viktigt
För att trivas i rollen som 1: a socialsekreterare behöver du gilla att arbeta mångfacetterat och ha en positiv inställning till problemlösning. Att du vägleder och stöttar medarbetare i det dagliga arbetet ser vi som en självklar del av den här rollen. Vi ser att du kommer driva metodutveckling och handleda medarbetare för att öka kompetensutvecklingen på enheten samt skapa en trygghet hos medarbetare i sitt myndighetsutövande. Det är fördelaktigt om man har erfarenhet ifrån att föredra ärenden i utskott, nämnd och förvaltningsrätt samt ge ett gott stöd till medarbetare i den här processen.
Genom god kommunikation och ett lösningsfokuserat förhållningssätt ser vi att du tillsammans med medarbetare och chefer tar ett gemensamt ansvar för att bidra till en Individ- och familjeomsorg som har ett gott klimat och samverkan mellan de olika arbetslagen på kontoret. Vi tror att du besitter hög integritet och förmågan att skapa förtroende både från medarbetare och klienter.
Det här är du
Krav
- Socionomexamen. Behörighet att vara verksam inom barn och unga.
- Tjänsten inom vuxna och öppenvården ska ha motsvarande akademisk utbildning.
- Dokumenterad erfarenhet från socialt arbete
- Stark kommunikativ förmåga.
Meriterande
- Erfarenhet från metodutveckling.
- Dokumenterad erfarenhet från förändringsarbete.
- Utvecklingsbenägen.
- Socialrätt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kompetenskrav
Högskoleutbildning som är relevant för jobbet.
Anställningsvillkor
Tillsvidare.
Tillträde snarast efter överenskommelse.
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Individuell lönesättning tillämpas.
Om ansökan
Obs! Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller brev.
Vi tillämpar löpande urval.
Obs! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp.
Kommunen omfattas av offentlighetsprincipen.
Ansökningshandlingar är offentliga och lämnas ut vid begäran.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Sandra Jillnevik
0531-527530
Enhetschef Pernilla Wall
0531-526580
Ekonomichef Peter Johansson
0531-526031
Förskolechef Lena Åhgren
0531-526280
Rektor Mattias Johannesson
0531-526260
tf rektor Annika Saltberg
0531-526922
Städ och kostchef Susanne Persson
0531-526130
Rektor Heli Kittilä
0531-526479
Utbildningschef Carl-Göran Strutz
0531-526205
Utbildningschef Carl-Göran Strutz
0531-526205