OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Valdemarsvik är en skärgårdskommun i södra Östergötland belägen utmed E22. Vi är en kommun som växer och har idag cirka 7 900 invånare. Vi har den lilla kommunens alla fördelar, med närheten till varandra och korta beslutsvägar.
Vi är just nu i ett speciellt utvecklingsskede och vill skapa en verksamhet för framtiden. Vi står inför ett generationsskifte och har behov av att rekrytera medarbetare som vill vara med i ett spännande arbete med att forma vårt stöd- och omsorgsarbete.
Sektor Stöd och omsorg har ca 350 medarbetare som arbetar inom socialtjänst, äldreomsorg och med funktionshindrade eller inom hälso- och sjukvård. Vårt uppdrag är omfattande och en viktig del av den samhällsservice vi vill ge våra kommuninvånare.
ARBETSUPPGIFTER
Vi satsar och fokuserar på stöd i vardagen och personaltäthet inom Individ och familjeomsorgen. Vill du vara med på vår resa? Då är du rätt person, välkommen med din ansökan.
Vi ansvarar för myndighetshandläggning för barn, ungdom och familj. Här handlägges i huvudsak ärenden som rör barn och unga enligt SoL och LVU. Arbetsuppgifterna består av att kartlägga, utreda och bedöma individuella behov enligt BBiC, samt uppföljning av insatser. Dokumentationen utgör en viktig del i arbete.
I vårt starka gäng arbetar vi inom områdena barn och ungdom, familjerätt, familjehem och ensamkommande barn och unga.
Nu söker vi någon som vill arbeta med att stödja och vägleda medarbetare i detta arbete!
Vi söker dig som vill leda utifrån ett coachande synsätt och vill arbeta nära chef med verksamhetsutveckling.
Vi är totalt cirka 25 medarbetare inom IFO och förutom barn och unga finns vuxen/missbruk, biståndshandläggning samt kommunens öppenvård som ryms här.
Vi arbetar med Pro Capita som dokumentationssystem.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är viktigt att du har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten och goda kunskaper inom relevant lagstiftning samt erfarenhet av handläggning. Även om du inte har tidigare erfarenhet av att arbeta som 1:e socialsekreterare men känner dig säker inom området kan detta vara ett passande första uppdrag inom en ledande befattning.
Du behöver kunna kommunicera väl i tal och skrift samt ha goda kunskaper i dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare. För att lyckas i rollen som 1:e socialsekreterare är det viktigt att du är lugn och stabil i stressade situationer samt att du är strukturerad och skicklig på att planera och prioritera. Till vår arbetsgrupp ser vi gärna en person som vill bli en del av vår gemenskap och som är lyhörd, positiv samt har ett gott bemötande. Du har god samarbetsförmåga samt lätt för att entusiasmera andra och delar vår syn på hur en bra och trygg arbetsplats kan utformas i samverkan med andra. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort för bil är ett krav.
ÖVRIGT
Vi kan erbjuda Dig en trevlig och erfaren arbetsgrupp, extern handledning och friskvårdspeng upp till 2 500 kr/år. Vi har flexibel arbetstid.
Vi är en kommun som ser positivt på den professionella utvecklingen och vi erbjuder dig som ett led i detta bland annat utbildning i ledarskap.
Vi tillämpar provanställning.
Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf Enhetschef IFO Susan Gren
0123-191 00
1:e socialsekreterare IFO Pelle Ahnlund
0123-191 00 vxl
Enhetschef Hemsjukvården Eva Edström
0123-19100
Enhetschef Cathrine Karlson
0123-193 22, 070-301 91 56
Enhetschef Magdalena Ståhl
070-601 06 12
Enhetschef Charlotte Holgersson
0123-194 46, 070-645 71 60
IFO-chef Louise Skymnevik
0123-191 00
Enhetschef Hemsjukvården Eva Edström
0123-19227
MAS Lena Borgman Fred
0123-19321
Enhetschef Peter Tirheden
0123-192 44