OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Befinner du dig i början av din IT-karriär och nyfiken på ett uppdrag där du ges förutsättningar att snabbt kunna växa och vidareutvecklas? Önskar du att få arbeta med den senaste tekniken samt jobba samman med goa och ambitiösa arbetskollegor? Då håller jag tummarna att du läser vidare och ansöker, om detta känns som dig! (Eller kanske rekommendera vidare, om du känner någon annan som skulle passa perfekt?).
För kunds räkning söker jag första linjens support till deras härliga supportteam! Vår kund befinner sig i en spännande tillväxtfas och här får du möjlighet att hänga med på deras gemensamma resa genom verksamhetsförståelse, teknisk kompetens och personligt engagemang!
Detta är ett konsultuppdrag via Randstad Technologies. Randstad Technologies är specialister inom IT och som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, coachar och stöttar dig i din utveckling och karriär genom varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos oss står din personliga utveckling i fokus och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Ansvarsområden
Som supporttekniker blir du en viktig del av den tjänst som vår kund levererar till sina slutkunder. Vår kund ansvarar för att deras slutkunder i sin tur, får all den service och support de kan förväntas behöva i sitt arbete. Ett IT-problem får aldrig stoppa upp det arbetet. Förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur saker görs, är viktiga ingredienser i din roll.
Arbetsuppgifterna är varierande och du ger support både på mjuk- och hårdvara samt får kontakt med användare med olika typer av applikation och IT-plattformar. Du ger support över telefon, mail samt via vår kunds ärendehanteringsportal och felsöker via fjärrstyrningsverktyg. Vår kund jobbar i en MS miljö med vissa inslag av iOS och Linux-operativ.
Jag söker därför dig som brinner för IT och teknik samt är en fena på kundservice. Du förstår vikten av en god kundrelation och kan samtidigt värdera företagets behov av effektivt och kvalitetssäkert arbete. Jag tror även att du är en problemlösare av rang som gillar att jobba såväl självständigt som i team. Du talar flytande svenska och engelska. Arbetserfarenhet eller utbildning inom området är mycket meriterande, men inget krav.
Som person är du flexibel och stresstålig samt känner dig bekväm i din kontakt med människor. Noggrannhet och ansvarskännande är andra önskvärda egenskaper som krävs för arbetet.
Arbetstider
Start enligt överenskommelse
Heltid, vardagar, kontorstider
Uppdragslängd minst 6 månader med möjlighet till förlängning
Kvalifikationer
Meriterande
• Någon form av utbildning inom IT, gymnasial och/eller annan likvärdig
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Erfarenhet av Active Directory med hantering av konton och behörigheter
Krav
• Flytande i svenska och engelska, tal och skrift
Det är även meriterande om du har har erfarenhet av
• Support på Mac
• Linux
• kunskap och erfarenhet av arbete enligt ITIL
Ansökan
2021-10-31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. För mer information: malin.holst@randstad.se
Om företaget
Randstad Technologies är specialiserade inom kompetensområdet IT och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom IT-området. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044