OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker just nu efter en 1:e line supporttekniker som skall ansvara för den tekniska supporten hos vår kund. Du som supporttekniker kommer att vara del av supportgruppen som främst jobbar med att lösa tekniska problem och ger supportstöd till kundens användare. Till vardagen hör bl.a. - Kontroll och analys av inkomna tekniska ärenden - Felsöka och lösa tekniska problem åt användare - Ge god service och bra stöd till användare Tekniker man arbetar med är bland annat Windows 2000/XP/7, Office 2000-2007, Outlook, Citrix och Lotus Notes. Kompetens och egenskaper Du skall ha erfarenhet av att jobba mot användare, gärna från helpdesk eller 1:e line support, men även tidigare jobb med liknande tjänster är meriterande. Du ska ha en teknisk läggning samt en vilja att lära och utvecklas. Du som person skall vara utåtriktad, noggrann och stresstålig. Dessa är nödvändiga kunskaper: - Minst 3 års gymnasium eller motsvarande - Minst 3 års arbetslivserfarenhet - Van vid självständigt arbete - God telefonvana - Grundläggande eller goda IT-kunskaper Tekniska kunskaper: - Office 2000-2007 samt Open Office - Windows 2000/XP/7 - Lotus Notes - Citrix - Internet Explorer - PC-hårdvara - Skrivare