1st, 2nd eller levla upp till 3rd line tekniker - Vad är du redo för?

Arbetsbeskrivning

Ibland är man sugen på något nytt, det kan vara att levla upp eller byta arbetsplats.

Frågan är vad du är redo för? Vi söker nämligen IT-intresserade personer till alla led.

Företaget sköter IT-driften till medelstora till stora bolag och behöver vi ens säga att det händer mycket där?

Vi letar efter dig som är redo att ta dig an en ny utmaning på ett företag i framkant. För att komma igenom bruset in i i 1st line behöver du ha någon typ av eftergymnasial utbildning alternativt arbetat i support tidigare. Låt oss vara kreativa, skulle du älska IT och ha suttit i en kundtjänst innan? Då kör vi ändå tycker jag! Dock är ditt personliga driv och servicekänsla det som kommer sticka ut i slutändan.

För 2nd line letar vi efter dig som kallar dig själv generalist, älskar problemlösning för att det utmanar din logiska förmåga och har arbetat några år med felsökning på servernivå. Du behöver ha jobbat i servicedesk tidigare och varit den där personen som tyckt det varit lite jobbigt att skicka iväg ärenden. Du vet ju att du hade löst dem lika bra själv om du bara haft behörigheten eller SLA hade varit anpassat för det...

Slutligen för 3rd line tjänsten så behöver du vara specialist inom något område. Alternativt brinna lite extra för någon teknik som du vill utveckla mer och få grotta ner dig tills det tar stopp (eller det tar ju aldrig stopp).

Om du nu skulle vara trött på att inte träffa användarna face to face och du känner att det kittlar till mer att vara onsite, så är du faktiskt ändå välkommen att söka.

Gemensamt för alla led är att du ska känna dig som en vinnare varje gång du hjälpt en användare till en lättsammare vardag där tekniken hjälper dem att effektivisera sitt arbete.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gigstep
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 oktober 2021
  • Ansök senast: 31 oktober 2021

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024