1st / 2nd line Supporttekniker

1st / 2nd line Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Centric söker nu en Supporttekniker till ett uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som Supporttekniker och vill ta nästa steg i din karriär? Då kan detta vara tjänsten för dig.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Som Supporttekniker så kommer du att arbeta på vår kunds kontor i Göteborg. Du tillhör ett team med IT-tekniker och rollen är en kombinerad 1st/2nd line. I din roll arbetar du huvudsakligen med support och felsökning via telefon och i ärendehanteringssystem.

Arbetsuppgifter som ingår i rollen är teknisk dokumentation, systemadministration samt support och felsökning av:
- Verksamhetsspecifika applikationer
- Active directory
- Office 365
- Citrix 
- Skrivare
- Nätverk
- Telefoni
- Mobila enheter (iOS & Android)
Servicedesken är öppen mellan 06:30-18:00. Du arbetar heltid och arbetstiderna är förlagda under dessa timmar. Rullande schema tillämpas där du vissa veckor kan nyttja flexibla arbetstider. Jour kan även förekomma vissa helger.

Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta som Supporttekniker och har arbetat med support och felsökning i exempelvis Active Directory, felsökning remote på PC och Office 365. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av Citrix.

Som person är du serviceminded, kommunikativ och pedagogiskt. Du har ett stort intresse för IT och teknik och vill ständigt lära dig mer. Här får du en chans att utvecklas i din yrkesroll. Du vågar fråga om det är något du inte förstår samt driver arbetet framåt och hittar lösningar.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Något för dig? Ansökningar behandlas löpande så registrera din ansökan redan idag!
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Måns Gustafsson på tfn: 0734-159 384 eller ​mans.gustafsson@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 12 augusti 2022
  • Ansök senast: 12 november 2022

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


1 november 2024