OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till ett uppdrag hos ett raffinerande bolag söker vi nu en tekniker till 1st / 2nd line. Bolagets IT-support har till uppgift att stödja användare hos kunden med supportärenden som handlar om PC, skrivare, telefoni m.m. Gruppen har även hand om ärenden som berör konto och behörighetshantering, mail, Teams och konferensrum.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
IT-support är en grupp på ca 6 personer som tillhör avdelningen IT Operations. Gruppens huvudfokus är support till kundens användare samt förvaltning av delar av kundens IT-infrastruktur.
Som supporttekniker kommer du att jobba med följande:
- 1st och 2nd line ärenden till alla kundens AD-anslutna användare
- Ärenden kommer via mail, telefon, serviceportalen och på plats
- Administration samt djup kunskap i användarstöd inom Office 365 och dess applikationer såsom Teams, Planner, OneDrive, OneNote, Forms, Word, Excel m.m.
- Interna och externa kontaktytor samt med kundens olika IT-system
Arbetstid: Mån-fre 07:30-16:30 med lunch 11:30-12:30
Placering: Kontoret i Göteborg (ej distans)
Din profil och kvalifikationen
Skallkrav
- Ett par års dokumenterad erfarenhet av IT-support (PC, telefoni, skrivare, användare, felsökning etc.)
- Mycket goda kunskaper kring Office 365-administration, främst Exchange online
- God förståelse i hur en Office 365-miljö är uppbyggd vid behov av felsökning
- Goda kunskaper om Microsofts standardapplikationer och operativsystem
- Goda kunskaper i Active Directory, kontoadministration
- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Goda kunskaper inom ITIL
Börkrav
- Gärna erfarenhet av Service Now som ärendehanteringssystem eller liknande ärendehanteringssystem
Personliga egenskaper
- God kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta med andra
- Kvalitetsmedveten och sätter kundens behov i centrum
- God dokumentationsförmåga
- Strukturerad, ordningsam och noggrann
- Behåller lugnet i stressade situationer
- Självständig, känner ansvar för de ärenden som kommer in till IT-support och är drivande
- Ett stort personligt intresse av att följa den allmänna IT-utvecklingen och ha förmågan att förstå och tillämpa ny teknik
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Måns Gustafsson på tfn: 0734-159 384 eller mans.gustafsson@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229