1st line /helpdesk tekniker

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsbeskrivning:
JHL-Net Solutions AB grundades februari 2014 av unga entreprenörer med ett gemensamt driv och passion för informationsteknik. Vi har genom åren i branschen införskaffat erfarenheter av små, medelstora och stora organisationer. Vi på JHL-Net Solutions ser möjligheten att hjälpa våra kunder med att effektivisera deras verksamhet. Trots att företaget är ungt så har vi redan förvärvat och utvecklat flera ömsesidigt gynnsamma relationer med företag i Stockholmsregionen.


Arbetsuppgifter:
I rollen arbetar du både med att ta emot inkommande samtal där du antingen löser kundens problem genom vägledning eller fjärrstyrning. Om ärendet blir för omfattande lämnar du över till 2nd line. Utöver att ta emot samtal är du även delaktig i mer avancerad tekniskt felsökning och svara på en del mejl.


Utbildning/Erfarenhet:
-Har minst gymnasial utbildning, helst inom IT/teknik
-Har goda kunskaper om Windows plattformen främst kopplat till klientsidan (Win 7 och Win 8.1)
-Har erfarenhet av Active Directory, Microsoft Exchange och Outlook, Microsoft Office 2010-2013,Office 365
-Har erfarenhet av fjärrstyrning
-Har goda kunskaper inom datanätverk, hårdvara och komponentbyten
-Meriterande om du kan Mac
-Talar och skriver svenska obehindrat och behärska engelska på en god nivå.

Som person tror vi att du:
-Vi söker hungriga it-tekniker som vill utvecklas
- Gillar att ta egna initiativ och har ett starkt tekniskt intresse.
- Snabbt kan sätta dig in i nya frågor på olika avdelningar
- Vågar ifrågasätta gamla arbetssätt
- Är hjälpsam och har lätt för att arbeta med andra människor
-kan vara en god representant för vårt kundföretag


Ansökan

Skicka gärna 2st referenser från din tidigare arbetsplats när du skickar din jobbansökan.
Vi tar emot ansökan via e-post: ansokan@jhlnetsolutions.com

Arbetsgivare

JHL-Net Solutions AB
Skrakgränd 1,1tr
12349 Farsta
Tel: +46735 44 56 93
E-post: support@jhlnetsolutions.com
Mer information på www.jhlnetsolutions.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JHL-Net Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Publicerat: 22 juli 2015

Besöksadress

Skrakgränd 1,1tr
Stockholm

Postadress

Skrakgränd 1,1tr
Farsta, 12349

Liknande jobb


Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024

28 november 2024