OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nya drivna kollegor som är serviceminded, framåt och som vill utvecklas tillsammans med InfoCare och våra kunder
För kunds räkning söker InfoCare nu ett antal helpdeskmedarbetare, kunden sitter i Göteborg och arbetar inom fordonsindustrin. Inledningsvis kommer du vara uthyrd till kund och därefter kommer du eventuellt anställas direkt av kund.
Som 1st line support tekniker förväntas du besvara och lösa inkommande samt utgående ärenden gällande varierande tekniska problem. Den tekniska miljön kan vara komplex vilket kräver god analytisk förmåga samt att kunna beskriva tekniska problem till slutanvändaren på ett vardagligt sätt.
Rollen kräver att du är serviceinriktad, tänker på hur bemötande och resultat påverkar slutanvändaren samt att du är flexibel i ditt förhållningssätt gällande arbetsuppgifter. Ärendena och arbetsuppgifterna är ofta krävande och kräver stort fokus även vid arbetstoppar. För att lyckas förutsätter vi att du är en lyhörd problemlösare, noggrann samt att du tar ansvar för dina åtaganden.
Relevant utbildning från YH/KY eller gymnasium är meriterande, större vikt läggs dock på intresse, attityd, motivation och personlighet. Det är meriterande med arbetserfarenhet från serviceyrken samt intresse för IT/teknik. Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav samt goda kunskaper i engelska. Först och främst söker vi personer som har erfarenhet av 1st line support, vi tar självklart även emot ansökningar om du har erfarenhet från andra serviceyrken och har ett stort intresse för IT/teknik och support.
Erfarenhet av några av dessa kompetensområden krävs:
* Windows operativsystem (7/8/10)
* MS Office - Word/Excel/Powerpoint
* Felsökning av PC/Stationär/Desktop/Surfplattor/Mobiler/Mac
* Felsökning av nätverk (LAN, WLAN m.fl.)
* Något typ av ärendehanteringssystem
Kunden använder engelska som koncernspråk, kundintervjuer kan därmed komma att hållas på engelska för matchande kandidater.
Utdrag ur belastningsregistret kan komma att ske.
InfoCare är störst i Norden på IT-infrastruktur gällande hårdvarusupport och är därmed en stor leverantör av teknisk support till våra kunder. Förutom gedigen erfarenhet och kompetens från branschen kan vi erbjuda certifieringar för den som har motivationen, viljan och engagemanget för att utvecklas inom företaget.
InfoCares mål är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag, där både vi, kund och kandidat är nöjda med affären.
Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att skicka dessa till ansvarig rekryterare, Farid Dadsetan.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Infocare
Infocare
0767223155
Infocare
Infocare
Infocare
Infocare
Infocare