1st line / IT-support till Unionen

1st line / IT-support till Unionen

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Unionen.

Om företaget:

Unionen är Sveriges största fackförbund och som finns för tjänstemän på den privata arbetsmarknaden. Deras vision är att skapa trygghet, framgång och glädje i arbetslivet. Unionen har inflytande och ansvar för mer än bara dem själva, och en ambition att driva frågor som påverkar hela samhället. De bidrar med att varje dag hjälpa människor i det privata arbetslivet att få det bättre på arbetsmarknaden. Nationellt har Unionen kontor på 23 orter med cirka 1000 medarbetare. I Stockholm sitter du tillsammans med 600 kollegor i moderna lokaler med tillgång till gym mitt i Stockholm City. Kontoret präglas av en prestigelös och välkomnande kultur samt värderar gemenskap och trygghet högt.

Unionen har under de senaste åren haft en omfattande digital utveckling och till följd av detta satsar de nu på ett nytt internt 1st line team som tidigare varit externt. I rollen som 1st line agent hos Unionen kommer du därför få möjligheten att vara med och bygga upp samt utveckla 1stline teamet och erbjuds framledes många utvecklingsmöjligheter.

Arbetsuppgifter:

I rollen som 1st line agent på Unionen kommer du att tillhöra deras IT-avdelning som idag består av 26 personer och i ett 1st line team bestående av 6 personer. Du kommer i denna roll ansvara för att ge teknisk support och rådgivning till användare i Unionens organisation och ge instruktioner om hur man löser problem eller använder programvara. Du tar emot ärenden och registrerar dessa från användare via ärendehanteringssystemet Servicenow, telefon eller e-post. Du kommer bland annat diagnostisera och lösa problem relaterade till programvara, nätverk och hårdvara för olika enheter inklusive datorer, skrivare och mobila enheter. Då du kommer ha många kontaktytor hos Unionen är du ansvarig för att ge utmärkt kundservice och att samarbeta väl med dina kollegor. Övergripande arbetsuppgifter:

• Ansvara för teknisk support och rådgivning till användare i Unionens organisation
• Ta emot och registrera ärenden
• Diagnostisera och lösa problem
• Ge utmärkt kundservice och samarbeta med dina kollegor

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Tidigare arbetserfarenhet av 1st line
• God teknisk kunskap och förståelse för IT-området
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Goda kunskaper om olika tekniska plattformar, enheter såsom operativsystem, programvara och nätverk

För att passa i rollen som 1st line agent hos Unionen ser vi att du är en serviceinriktad person som har förmågan att kommunicera på ett tydligt och professionellt sätt. Du trivs med att stötta och hjälpa kollegor och användare samt känner sig trygg i att be om hjälp när du behöver. Vidare ser vi att du är en strukturerad person som har förmågan att hantera flera ärenden samtidigt och som kan prioritera arbetsuppgifter. Slutligen ser vi att du är en tålmodig person som kan hantera stressiga situationer utan att det påverkar kvaliteten i det du gör.

Övrig information:

Start: September
Plats: Olof Palmes gata 17, Hötorget, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse. Övriga villkor enligt kollektivavtal.

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 6 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2023
  • Ansök senast: 6 augusti 2023

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024