1st Line IT-supporttekniker - Hemfrid

1st Line IT-supporttekniker - Hemfrid

Arbetsbeskrivning

Hemfrids tillväxtresa fortsätter och nu söker vi dig som vill axla rollen som IT-supporttekniker! Du kommer tillhöra Hemfrids IT-avdelning, och ditt närmsta team är ett härligt gäng på 5 personer som rapporterar till IT-driftschef Ali Amouei.

Som IT-supporttekniker kommer du vara expert inom Hemfrids IT-hårdvara, i form av uppsättning, inventering/asset management, distribution, support och konfiguration, för att kunna stötta Hemfrids interna användare. Du kommer även att vara ansvarig över att underhålla och förvalta hårdvaruparken på Hemfrid.

Rollen utgår ifrån huvudkontoret i Stockholm, ett fåtal resor per år kan förekomma, då du även supporterar Hemfridskontor runtom i landet vid behov. Hemfrid lokal kontor finns i Malmö, Göteborg, Linköping, Uppsala och Västerås.

Dina arbetsuppgifter

I ditt dagliga arbete kommer du hantera ärenden via vårt interna ärendehanteringssystem och telefonsslinga. Du kommer att svara upp på inkommande ärenden, ge lösningar, testa, analysera, felanmäla och alltid hålla dina beställare och användare uppdaterade om hur deras ärenden hanteras/ligger till i status.

I rollen ingår arbetsuppgifter så som:

- Drop-in användarsupport
- Basal felsökning i Microsoft-orienterad miljö
- Ärendehantering och ärendelösning
- Sätta upp arbetsplatser
- Skapande och managering av användare, grupper, m.m. i AD och AAD
- Mottagande och utlämning av datorer och telefoner till användare
- Kontrollera skick på enheter och hålla koll på livscykel för enheter genom tillgångssystem
- Hantera förbrukade enheter på ett hållbart sätt enligt Hemfrids hållbarhetspolicy
- Hantera inköp och välja ut passande standardutrustning utefter olika rollers behov på bolaget, i enlighet med hårdvarupolicy
- Ha löpande avstämningar kring förbättringsområden med Hemfrids driftspartner.


I din roll som IT-supporttekniker kommer du att fördela din arbetstid på ett optimalt sätt så att det som bör prioriteras kan hanteras på ett effektivt sätt för både dig och dina användare. Vidare kommer du inom teamet, leverera inom definierade förväntningar, gentemot samtliga användare.

Din profil

Vi söker dig som känner lika stort engagemang för att användarna ska bli nöjda, som att ditt team ska vara motiverat. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som trivs i en arbetsroll där du har många bollar i luften, men alltid värdesätter att ha ett trevligt bemötande och känsla för service. Du har en god kommunikativ förmåga och har mycket god förmåga att prioritera rätt, utifrån IT-organisationens krav. Utöver detta ser vi gärna att du har följande egenskaper:

- Du har minst ett års erfarenhet av tidigare kontorsarbete inom IT - på plats - inklusive daglig kontakt med användare/kunder.
- Du är kapabel och har verifierad historik kring basal felsökning i Microsoft-orienterad miljö, både on-premises såväl som i O365
- Du har verifierad historik kring att jobba produktivt i ärendehanteringssystem
- Du har dokumenterad erfarenhet av att skapa och managera användare, grupper m.m. i AD och AAD
- Du har erfarenhet och tidigare förtroende för att utföra beställningar mot leverantörer och återförsäljare
- Du har erfarenhet av att sätta upp arbetsplatser
- Du talar och skriver på svenska och engelska obehindrat


Meriterande erfarenheter

- Du har ITIL-utbildning eller är tidigare erfaren av att jobba i enlighet med ITIL-principer
- Körkort (B)
- Erfarenhet av att driva ärenden med externa parter/leverantörer
- Övriga nordiska språk är meriterande


Vi erbjuder

Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Som IT-supporttekniker på Hemfrid räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. Vi bjuder gärna in interna som externa föreläsare/utbildare för att utvecklas. Självklart har vi kollektivavtal, individuell lönesättning, goda förmåner och sociala aktiviteter.

Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2020-års Karriärföretag och har under 2019 fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.

Ansökan

Har du kommit såhär långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig! Du är välkommen att skicka in din ansökan via vårt ansökningsformulär. För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Lisa Brandt: lisa.brandt@hemfrid.se.

Tjänsten är på heltid och arbetstiden är förlagd måndag-fredag 07-16. Möjlighet till flextid finns vid individuell överenskommelse med närmaste chef. Vi sitter i härliga lokaler på Rosenlundsgatan 40 vid Mariatorget / Södra Station.

Om Hemfrid

Hemfrid startade 1996 som enkel idé om hur fler ska orka mer. Vi är idag runt 2 400 medarbetare från över 40 olika länder - över hela världen - som hjälper våra kunder med städning, barnpassning, flytt, fönsterputs och många andra tjänster i hemmet. Att förenkla vardagen för våra kunder är vår främsta drivkraft. Vårt huvudkontor finns i Stockholm och vi bedriver även verksamhet i Göteborg, Malmö, Linköping, Uppsala och Västerås, med omnejd. Läs gärna mer om oss på hemfrid.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Nilsson

Sofia Källkvist

Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson

Familjeservice

Anne johansson

Rekrytering Hemfrid

Jessica Magnusson
+46840912650

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hemfrid
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2022
  • Ansök senast: 22 februari 2022

Besöksadress

Rosenlundsgatan 13
None

Postadress

Rosenlundsgatan 13
Stockholm, 10064

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024