1:st line IT-supporttekniker till innovativt företag

1:st line IT-supporttekniker till innovativt företag

Arbetsbeskrivning

T-bemanning är ett socialt och personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda medarbetaren. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.

För kunds räkning söker vi en 1:st line supporttekniker för långsiktigt konsultuppdrag med goda möjligheter till utveckling. Uppdraget ska tillsättas omgående. Kunden sitter i södra Stockholm (närförort).

Kunden:

Kunden är en nordisk aktör som är ledande inom sin bransch. De är ca 12.000 medarbetare fördelade i Sverige, Norge, Danmark och Finland med huvudkontor i Stockholm. Kunden har under det senaste året genomgått stora förändring -och förbättringsprojekt i dess IT-miljö och de behöver nu stärka upp deras supportorganisation med en 1:st line supporttekniker

Rollen:

Du kommer att ingå i supportorganisationen som är fördelad mellan tekniker samt front desk vilka har ett nära samarbete. Merparten av supportmedarbetarna sitter på huvudkontoret i Stockholm men det finns även supporttekniker i övriga nordiska länder. Tillsammans supporterar avdelningen ca 12.000 användare och man supporterar användarna via telefon, mail, ärendehanteringssystem samt on-site.

Dina kunskaper:

Vi ser gärna att du har erfarenhet från IT-support eller teknisk kundtjänst och bör ha erfarenhet av alla eller några av nedanstående system, program och verktyg:

- Ärendehanteringssystem

- Fjärrsupport (Team Viewer, Remote Desktop etc)

- Citrix

- Microsoft Office 2007/2013

- Active Directory

- Office365

- Microsoft Exchange 2007/2013

- Windows Server 2008/2003

- Windows 7

- Windows 10



Arbetsuppgifterna inom 1:a linjens Service Desk innefattar:

- Informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning.

- Mottaga, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT hos kunden.

- Vara sambandet mellan användarna, kundens IT och externa leverantörer.

- Mottaga, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Niclas Nodby

Sammanfattning

  • Arbetsplats: IT-bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 april 2023
  • Ansök senast: 11 oktober 2023

Besöksadress

Jakobsbergsgatan 7, Stockholm
None

Postadress

Jakobsbergsgatan 7
Stockholm, 11144

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024