OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
T-bemanning är ett socialt och personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda medarbetaren. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.
För kunds räkning söker vi en 1:st line supporttekniker för långsiktigt konsultuppdrag med goda möjligheter till utveckling. Uppdraget ska tillsättas omgående. Kunden sitter i södra Stockholm (närförort).
Kunden:
Kunden är en nordisk aktör som är ledande inom sin bransch. De är ca 12.000 medarbetare fördelade i Sverige, Norge, Danmark och Finland med huvudkontor i Stockholm. Kunden har under det senaste året genomgått stora förändring -och förbättringsprojekt i dess IT-miljö och de behöver nu stärka upp deras supportorganisation med en 1:st line supporttekniker
Rollen:
Du kommer att ingå i supportorganisationen som är fördelad mellan tekniker samt front desk vilka har ett nära samarbete. Merparten av supportmedarbetarna sitter på huvudkontoret i Stockholm men det finns även supporttekniker i övriga nordiska länder. Tillsammans supporterar avdelningen ca 12.000 användare och man supporterar användarna via telefon, mail, ärendehanteringssystem samt on-site.
Dina kunskaper:
Vi ser gärna att du har erfarenhet från IT-support eller teknisk kundtjänst och bör ha erfarenhet av alla eller några av nedanstående system, program och verktyg:
- Ärendehanteringssystem
- Fjärrsupport (Team Viewer, Remote Desktop etc)
- Citrix
- Microsoft Office 2007/2013
- Active Directory
- Office365
- Microsoft Exchange 2007/2013
- Windows Server 2008/2003
- Windows 7
- Windows 10
Arbetsuppgifterna inom 1:a linjens Service Desk innefattar:
- Informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning.
- Mottaga, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT hos kunden.
- Vara sambandet mellan användarna, kundens IT och externa leverantörer.
- Mottaga, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Niclas Nodby