1st line ITsupport

1st line ITsupport

Arbetsbeskrivning

Till en av våra kunder söker vi nu serviceinriktade supporttekniker med fokusområde Windows. Detta är perfekt uppdrag för dig som söker efter nya utmaningar och är nyfiken på IT-branshen. Låter detta spännande? Läs då vidare!

Hur ser din arbetsdag ut?Du kommer att vara en del av ett team där du tillsammans med dina kollegor ger IT-support mot interna användare. Som supporttekniker möter du ständigt nya komplexa frågor och ärenden. Till din hjälp har du en väl genomarbetad kunskapsdatabas där du hittar svaren på mestadels av frågorna samt coacher som vägleder dig. Då kunskapsdatabasen är omfattande kommer din förmåga att arbeta på ett strukturerat och konsekvent sätt vara en viktig egenskap för att komma in i jobbet. Självklart kommer du även att få en gedigen utbildning under de första två veckorna.

Exempel på frågor som hanteras av supporten:• Användar- och lösenordshantering• Övrig kontoadministration/behörighetsadministration (Active Directory)• MS Officefrågor (främst MS Office 365)• Windows • VPN-problem (företagskunder som ansluter sin dator hemifrån)

Vem trivs här?

Vi söker dig som har med dig någon form av IT-utbildning (på gymnasienivå alternativt YH/KY), gärna med inriktning på teknik och/eller nätverk. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av ett serviceyrke där kvalitet är ett nyckelord, du bör även vara bekväm att använda telefonen som arbetsredskap. Har du även erfarenhet av fjärrstyrning (antingen via tidigare jobb eller för att hjälpa en släkting med något datastrul) så ser vi detta som en god merit. Du trivs att jobba tillsammans i ett team mot ett gemensamt mål och ser en långsiktighet i din anställning. Då användarna som ringer in är svensktalande kräver rollen även att du behärskar svenska obehindrat.Det viktiga är inte antalet högskolepoäng utan ditt genuina intresse för teknik; i och med att du ständigt kommer att bemöta nya tekniska ärenden så är det viktigt att du har lätt att ta till dig ny information. Eftersom du kommer att arbeta i en större IT-miljö så är teamet beroende av att processer följs, att kunskapsdatabaserna används konstant och att alla som ringer in får ett professionellt och serviceinriktat bemötande, oavsett när de ringer och vem som tar emot samtalet.Vad erbjuder vi?

Om Akkodis:

Akkodis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT och teknik. Våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Vi har närvaro i flera länder och vår personal är vår högsta prioritet. Vi erbjuder dig möjligheten att vara en del av vårt team, arbeta i olika projekt och branscher samt utöka ditt professionella nätverk. Vi erbjuder även konkurrenskraftiga förmåner och stöd för din personliga utveckling.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt de gällande bestämmelserna för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassning kan det i förekommande fall medföra krav på visst medborgarskap.

Om du vill vara en del av vårt engagerade konsultteam onsite hos kund och dela din kompetens och erfarenhet, ser vi fram emot din ansökan. Välkommen till Akkodis!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Akkodis Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 december 2023
  • Ansök senast: 20 december 2023

Liknande jobb


19 december 2024

Supporttekniker IT

Supporttekniker IT

19 december 2024