1st Line Servicedesk

1st Line Servicedesk

Arbetsbeskrivning

ITS Nordic i Solna söker en

1st Line Servicedesk

Är du en glad och social person som vill vara en del av ett fantastiskt team? Har du ett tekniskt intresse och gillar att ge superservice - då är du den vi söker till vår Servicedesk.

När du stiger in på ITS Nordic's kontor kommer du fort att märka att vi är ett företag som värnar om våra medarbetare. Vi sitter i fräscha lokaler intill Solna station och Mall of Scandinavia.

Om tjänsten
I din vardag som 1st Line Servicedesk kommer du att ha stor frihet i ditt dagliga arbete så länge du levererar enligt uppsatta mål och deadlines. I rollen kommer du att hjälpa användare som har problem med sina datorer, telefoner eller system och lösa inkommande ärenden via ärendehanteringssystemet.

Du kommer att jobba i en Windows- och Microsoftbaserad miljö men även i Mac. Dina arbetsuppgifter innebär ett nära samarbete med andra medarbetare i Servicedesk där ni tillsammans löser användares IT-problem.

Rollen är dynamisk och bjuder på variationsrika arbetsdagar med stora möjligheter att utveckla dina yrkeskunskaper.

I jobbet ingår till exempel att

- arbeta med 1st Line Support
- ge råd och hjälp vid tekniska problem
- identifiera hårdvaruproblem
- vid behov skicka kunder vidare till 2nd line Support


Vem är du?
Det här jobbet passar dig som uppskattar en arbetsplats i ständig förändring mot det bättre, där ingen dag är den andra lik. Vi söker efter ytterligare en engagerad, utåtriktad och kommunikativ kollega som motiveras av att ge kunder riktigt bra service samt att ständigt ställas inför nya och spännande utmaningar. Vi ser gärna att du har något års erfarenhet av teknisk support, att arbeta med bland annat Active Directory och Office 365 och en god generell förståelse för IT-relaterade problem.

Vi tycker att våra medarbetare är viktigast för nå framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att vår personal ska trivas och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling.

Vi erbjuder följande

- Härliga och roliga kollegor
- Spännande kunder där du har möjlighet att utmana och utvecklas
- Kunniga och engagerade kollegor som stöttar varandra i arbetsuppgifterna.
- Kontinuerlig och kvalificerad utbildning och utveckling i rollen och inom organisationen


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med omgående tillträde på vårt kontor i Solna. Om du vill veta mer om tjänsten kan du ringa till Stefan Bianchi, 08-522 43487.

Urval och rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ITS Nordic
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 januari 2022
  • Ansök senast: 1 juli 2022

Liknande jobb


Internal IT

Internal IT

29 november 2024

IT-Servicedesk/support tekniker

IT-Servicedesk/support tekniker

29 november 2024

29 november 2024