OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund som är en stor myndighet, söker vi en supporttekniker till deras Service Desk.
Uppdragsbeskrivning:
I rollen som supporttekniker kommer du att kategorisera och prioritera ärenden samt ansvara för att registrera ärenden inkomma via telefon eller webbanmälan. Du kommer även vara den som utför en första felsökning samt eventuell lösning tillsammans med användare per telefon eller mejl. I ditt dagliga arbete ingår att lösa inkommande ärenden i första kontakten där så är möjligt, och annars lägga dem vidare till andra eller tredje linjen.
Arbetsuppgifter för servicedeskpersonal kan bland annat avse:
Se till att IT-utrustning fungerar
Tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara
Administrera IT-miljöer (till exempel användarkonton, behörigheter och utsta-iftsköer)
Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program
Ge telefonrådgivning och ansvara för att registrera ärenden som inkommer via telefon
Kategorisera och prioritera ärenden
Utföra första felsökning
Utföra workaround tillsammans med användaren per telefon
Lösa inkommande ärenden i den mån det är möjligt, i första hand redan vid första kontakten
Arbetstid utöver dagtid kan förekomma då servicedesk är bemannad dygnet runt årets alla dagar
För att trivas i detta uppdrag så ser vi att du som söker har följande egenskaper:
Du vet vad service är för en användare och du uppskattar att ge det
Du är ordningsam gällande tidspassning och närvarande på arbetet
Du är en positiv och social person
Du är bekväm med att ge och ta emot så väl positiv som utvecklande konstruktiv feedback
Arbetstider och schemaläggning:
Dagtid vardag - variation inom klockan 06:45-18:00
Vardagskvällar klockan 15:15-23:15
Vardsgsnätter klockan 23:00-07:15
Helgdagar klockan 08:00-16:00
Helgkvällar klockan 15:15-23:15
Helgnätter klockan 23:00-08:15
På ett 4-veckors rullande schema förväntas en medarbetare på Servicedesken att uppskattningsvis arbeta cirka 4-6 nätter, cirka 5-7 kvällar samt cirka 2 helgdagar. Planering sker i samråd med linjechefen på Servicedesken.
Kvalifikationer för denna tjänst:
Gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning med IT inriktning
Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift
Minst ett års arbetslivserfarenhet inom IT-support och helpdesk och/eller liknande arbetslivserfarenhet där telefonen använts som arbetsredskap samt av felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation via telefon. Erfarenheten ska ha införskaffats under de senaste fem åren
Minst ett års erfarenhet av arbete med MS Office och av Microsoft Windows Operativsystem. Erfarenheten ska ha införskaffats under de senaste fem åren
Ett års erfarenhet av arbete med något ärendehanteringssystem
Erfarenhet av remotehanteringsverktyg och kunskap om Incidenthanteringsprocessen
NetWare, eDirectory, Active Directory (AD), detta är dock meriterande och därmed inget krav
ITIL eller likvärdig process, detta är dock meriterande och därmed inget krav
Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting och du arbetar som konsult hos vår kund i Stockholm. Anställningen är heltid med start så snart som möjligt, tillsvidare och förlagd under både dagtid/kvällstid. För denna tjänst krävs en säkerhetsprövning och svenskt medborgarskap.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.