1st-line support

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu dig som har en utbildning inom IT och vill jobba med affärssystemssupport hos vår kund. Framtiden är ett konsultföretag. Våra konsulter utgörs av personer i pågående högskolestudier samt färdiga akademiker vilka nyligen har avslutat sina studier. Vår företagside är att minska avståndet mellan våra konsulter och företag. Detta åstadkommes genom att Framtiden erbjuder kompetent personal i form av Sveriges vassaste studenter och färdiga akademiker, antingen för konsulting eller för rekrytering. På det sättet bereds våra konsulter möjligheten att stifta bekantskap med det näringsliv som sedermera blir arbetsliv. Om kunden: Vårt kundföretag är ett av de ledande IT-konsultföretagen inom Norden och en strategisk helhetsleverantör inom IT. Den aktuella avdelningen ingår i en större koncern. Tjänsterna innefattar bland annat affärssystem och systemutveckling/integration. Avdelningen i Karlstad jobbar bland annat med affärskonsulting mot Movex vilket innebär anpassningar och modifieringar av applikationer samt management. Arbetsuppgifter och omfattning: Befattningen omfattar support mot 16 kunder och ca 80 användare. I arbetsuppgifterna ingår att ge support gällande ett affärssystem som är anpassat för skogsindustrin. Arbetet innefattar att ta emot inkommande supportärenden från kunderna via telefon eller mail och i kontakten med kunden utreda ärendets prioritet. Supportärendet registreras sedan i ett webformulär och eskaleras vidare. I arbetsuppgifterna ingår också att återkoppla till kunden angående ärendet. Övriga arbetsuppgifter kan vara t.ex. testning av funktioner i affärssystemet. Efterhand kan också befattningen utvecklas mer mot t.ex. utveckling och programmering. Start 1 april. Heltid. Uppdraget är en uthyrning men tanken är att anställningen ska gå över till kunden efter ca 6 månader. Skallkrav: Vi söker dig som är utbildad systemvetare eller har annan likvärdig utbildning. Ett alternativ till kravet på utbildning är kompetens inom skogsindustrin, t.ex. skogsingenjör, kombinerat med ett stort intresse för att jobba med IT. Meriterande krav: Kundföretaget ser gärna att du har tidigare erfarenhet från arbetslivet i någon form, då gärna innefattande kundkontakter. Erfarenhet från liknande arbete, t.ex. IT-support är meriterande. Personliga egenskaper: Tjänsten kräver att du har en god social förmåga samt att du är ansvarsfull och driftig. Vi söker dig som har en vilja att utvecklas och tycker om att samarbeta.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB, Karlstad
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 4 februari 2008
  • Ansök senast: 25 februari 2008

Liknande jobb


IT-drifttekniker| Lernia | Solna

IT-drifttekniker| Lernia | Solna

29 oktober 2024