1st line support

1st line support

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du arbetat som 1st line support eller annan liknande teknisk roll där du fått grunderna vad gäller support i Windows miljö, kontobehörigheter i Active Directory och administration i Microsoft 365? Vill du arbeta i en service desk där du supporterar via telefon men även kan få hjälpa till på plats? Isåfall ser vi fram emot din ansökan till denna tjänst!

Vi på Randstad Technologies hjälper vår samarbetspartner inom fastigheter att hitta deras nästa medarbetare. Fastighetsbolaget har kontor i centrala Göteborg och skulle du pendla till Göteborg är det en kort promenad från Centralstationen. Teamet består idag av fem personer med ansvarig team lead.

Service desken hanterar ärenden i främst 1st line men även 2nd line, där ärendena huvudsakligen kommer in via Zendesk ärendehanteringssystem, chatt och mail. Du kommer supportera allt ifrån klienter, nätverk och applikationer men även administrera konton och behörigheter i Active Directory. 

Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag via Randstad Technologies med möjlighet till anställning hos kund efter avtalad tid. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Vi tar emot ansökningar löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag, 2023-06-30.

Ansvarsområden
1st och 2nd line support via telefon, mail, fjärrstyrning eller on-site
Felsökning och teknisk problemlösning
Supporta allt ifrån enklare klienter, nätverk och applikationer
Konto- och behörighetsadministration
Installation av program samt lösa kommunikationsproblem
Supporta, underhålla, installera och byta ut datorer och kringutrustning


Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har minst 6 månaders erfarenhet från en 1st line support där du fått grunderna till:
Windows IT miljö
Active Directory
Microsoft 365
Hårdvara som telefoner, skrivare och PC
Ärendehanteringssystem
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift

Extra roligt om du har arbetat med:
Zendesk ärendehanteringssystem
Brandväggar
Azure AD
Om du dessutom har någon form av IT-utbildning är det ett stort plus


Erfarenhet
Minimum 6 månader av IT-support.

Om företaget
Randstad Technologies är specialiserade inom kompetensområdet IT och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom IT-området. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 maj 2023
  • Ansök senast: 30 juni 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Supporttekniker sökes till Skolverket!

Supporttekniker sökes till Skolverket!

4 november 2024

IT Support Admin

IT Support Admin

4 november 2024

IT-support sökes

IT-support sökes

4 november 2024