OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vismakoncernen är den ledande leverantören av produkter och tjänster inom programvara, outsourcing, inköp, betalning, butiksdata, IT-projekt, anbud och upphandling. 7.440 anställda, varav drygt 1.500 i Sverige, förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser hos 400.000 kunder i både privat och offentlig sektor. 2015 uppgick nettoomsättningen till 8.338 miljoner norska kronor. Visma AS är moderbolag i koncernen, som ägs av KKR, HgCapital, Cinven och Vismaledningen.
Visma EssCom ingår i Visma Retail-divisionen och är ett rikstäckande företag med många års erfarenhet av affärskritiska system i butiker, restauranger och på fordon. Företaget servar, installerar, driftar och supporterar IT-system i syfte att minimera driftstopp och intäktsbortfall. Visma EssCom hanterar cirka 165 000 ärenden per år och har 150 anställda.
Visma EssCom AB utökar nu sin Customer Supportverksamhet i Bromma och söker medarbetare till ett antal tjänster.
Som Customer Supportmedarbetare på Visma EssCom kommer du att i nära samarbete med övrig eftermarknad arbeta proaktivt med support till våra kunder och tekniker. I rollen ingår att ta emot och registrera felanmälningar, ge teknisk support och tillse att ärenden hanteras i enlighet med tydliga SLA:er som finns formulerade i våra kundavtal. Vår Customer Supportverksamhet arbetar i enlighet med ITIL:s processer.
Vi söker nu flera nya medarbetare som vill arbeta med kundsupport. Du är service minded och sätter alltid kunden i främsta rummet. Du är strukturerad, kvalitets- och lösningsorienterad och har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. För att trivas hos Visma EssCom är det viktigt att vara prestigelös, ha laganda och vara ansvarstagande.
I tjänsten ingår kvällsarbetstider samt eventuellt även helgarbete.
Vi söker såväl juniora som seniora medarbetare. Följande är meriterande men inte ett krav:
Erfarenhet av arbete med kundsupport Mycket goda kunskaper i svenska och engelska Dokumenterad IT-utbildning ex. SQL, operativsystem Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL
Tjänsteort är Bromma.
Omfattning:
Heltid, 40 h/vecka. Förskjuten arbetstid, beredskap, övertid och obekväm arbetstid kan förekomma.
Deltid, 20 h/vecka. Förskjuten arbetstid, beredskap, övertid och obekväm arbetstid kan förekomma.
Tjänsterna tillsätts omgående. Visma EssCom tillämpar provanställning i 6 månader.
Sista ansökningsdag är den 30 november 2016.
För frågor kring tjänsten, kontakta:
Manager Servicedesk Daniel Lendic daniel.lendic@visma.com
Supportchef Fredrik Nordkvist fredrik.nordkvist@visma.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Nordkvist
+46 8-6275800
Fredrik Nordkvist
+46 10-141 16 00
Daniel Lendic
+46 767221155
Jeanette Nyland
+46 101412220, +46 1011412220
Katja Staaf
+46 10-1411600
Joakim Granat
Jeanette Nyland
+46 101412220, +46 1011412220