1st line support för butiksdatasystem

Arbetsbeskrivning

Vismakoncernen är den ledande leverantören av produkter och tjänster inom programvara, outsourcing, inköp, betalning, butiksdata, IT-projekt, anbud och upphandling. 7.440 anställda, varav drygt 1.500 i Sverige, förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser hos 400.000 kunder i både privat och offentlig sektor. 2015 uppgick nettoomsättningen till 8.338 miljoner norska kronor. Visma AS är moderbolag i koncernen, som ägs av KKR, HgCapital, Cinven och Vismaledningen.



Visma EssCom ingår i Visma Retail-divisionen och är ett rikstäckande företag med många års erfarenhet av affärskritiska system i butiker, restauranger och på fordon. Företaget servar, installerar, driftar och supporterar IT-system i syfte att minimera driftstopp och intäktsbortfall. Visma EssCom hanterar cirka 165 000 ärenden per år och har 150 anställda.



Visma EssCom AB utökar nu sin Customer Supportverksamhet i Bromma och söker medarbetare till ett antal tjänster.

Som Customer Supportmedarbetare på Visma EssCom kommer du att i nära samarbete med övrig eftermarknad arbeta proaktivt med support till våra kunder och tekniker. I rollen ingår att ta emot och registrera felanmälningar, ge teknisk support och tillse att ärenden hanteras i enlighet med tydliga SLA:er som finns formulerade i våra kundavtal. Vår Customer Supportverksamhet arbetar i enlighet med ITIL:s processer.

Vi söker nu flera nya medarbetare som vill arbeta med kundsupport. Du är service minded och sätter alltid kunden i främsta rummet. Du är strukturerad, kvalitets- och lösningsorienterad och har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. För att trivas hos Visma EssCom är det viktigt att vara prestigelös, ha laganda och vara ansvarstagande.

I tjänsten ingår kvällsarbetstider samt eventuellt även helgarbete.

Vi söker såväl juniora som seniora medarbetare. Följande är meriterande men inte ett krav:

Erfarenhet av arbete med kundsupport Mycket goda kunskaper i svenska och engelska Dokumenterad IT-utbildning ex. SQL, operativsystem Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL
Tjänsteort är Bromma.

Omfattning:

Heltid, 40 h/vecka. Förskjuten arbetstid, beredskap, övertid och obekväm arbetstid kan förekomma.

Deltid, 20 h/vecka. Förskjuten arbetstid, beredskap, övertid och obekväm arbetstid kan förekomma.

Tjänsterna tillsätts omgående. Visma EssCom tillämpar provanställning i 6 månader.

Sista ansökningsdag är den 30 november 2016.

För frågor kring tjänsten, kontakta:

Manager Servicedesk Daniel Lendic daniel.lendic@visma.com

Supportchef Fredrik Nordkvist fredrik.nordkvist@visma.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Nordkvist
+46 8-6275800
Fredrik Nordkvist
+46 10-141 16 00
Daniel Lendic
+46 767221155
Jeanette Nyland
+46 101412220, +46 1011412220
Katja Staaf
+46 10-1411600
Joakim Granat

Jeanette Nyland
+46 101412220, +46 1011412220

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Visma EssCom AB
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månadslön
  • tillsvidare Tillsvidare, omgående tillsättning
  • Publicerat: 16 november 2016

Besöksadress

Karlsbodavägen 20
None

Postadress

Karlsbodavägen 20
Bromma, 16867

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024