OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Visma gör verksamheter mer effektiva genom att leverera programvara, inköpslösningar, inkassotjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterad utveckling och konsultverksamhet. Vi förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser både inom privat och offentlig sektor. 600 000 nordeuropeiska kunder använder våra produkter och tjänster, och ytterligare 300 000 använder oss som hostingpartner. Vi är 5 500 anställda och omsatte 7 855 miljoner norska kronor 2016.
Visma EssCom AB är ett rikstäckande företag som ligger i absolut framkant vad gäller eftermarknadstjänster inom elektronik och IT. Vi utför service och installationer av IT-relaterad utrustning samt bedriver verkstadsverksamhet och kundsupport i Sverige. Visma EssCom är certifierade inom ISO 14001, ISO 9001 samt OHSAS 18001.
Visma EssCom AB utökar nu sin Customer Supportverksamhet i Bromma och söker en ny medarbetare.
Som Customer Supportmedarbetare på Visma EssCom kommer du att i nära samarbete med övrig eftermarknad arbeta proaktivt med support till våra kunder och tekniker. I rollen ingår att ta emot och registrera felanmälningar, ge teknisk support och tillse att ärenden hanteras i enlighet med tydliga SLA:er som finns formulerade i våra kundavtal. Vår Customer Supportverksamhet arbetar i enlighet med ITIL:s processer.
Tidigare erfarenhet av arbete i kundsupport är meriterande men ej krav. Du är service minded och sätter alltid kunden i främsta rummet. Du är strukturerad, kvalitets- och lösningsorienterad och har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. För att trivas hos Visma EssCom är det viktigt att vara prestigelös, ha laganda och vara ansvarstagande.
I tjänsten kan kvällsarbetstider samt även helgarbete ingå.
Vi söker såväl juniora som seniora medarbetare. Följande är meriterande men inte ett krav:
Erfarenhet av arbete med kundsupport
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Finska i tal och skrift
Dokumenterad IT-utbildning ex. SQL, operativsystem
Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL
Tjänsteort är Bromma. Omfattning: heltid, 40 h/vecka. Förskjuten arbetstid, beredskap, övertid och obekväm arbetstid kan förekomma.
Tjänsten är en tillsvidareanställning
Sista ansökningsdag är den 27 augusti 2017.
För frågor kring tjänsten, kontakta supportchef Fredrik.Nordkvist@visma.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Nordkvist
+46 8-6275800
Fredrik Nordkvist
+46 10-141 16 00
Daniel Lendic
+46 767221155
Jeanette Nyland
+46 101412220, +46 1011412220
Katja Staaf
+46 10-1411600
Joakim Granat
Jeanette Nyland
+46 101412220, +46 1011412220