Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du en kommunikativ och snabblärd person med intresse för ekonomi och kundservice? Vill du vara en del av ett välkänt byggföretag som arbetar i hela Norden? Då kan denna roll vara helt rätt för dig! Nu söker vår kund efter tre konsulter till deras 1st Line Support i Solna för att täcka upp tjänstledighet pga studier där tjänsterna inledningsvis är konsultuppdrag med anställning hos Randstad i sex månader och därefter finns det chans att en av tjänsterna kan bli en direktanställning hos kund medan de andra uppdragen kommer kunna förlängas upp till två år. Uppdragens start är omgående. I denna roll kommer du utgå från kundens kontor i Solna. Under upplärningen förväntas du arbeta på plats 5 dagar i veckan för att därefter kunna tillämpa hemarbete 2 dagar i veckan.
Ansvarsområden
Som 1st Line Support kommer du att vara företagets ansikte utåt via telefon och e-post. Du är första kontakten för både interna och externa kunder samt leverantörer. Frågor du kommer hantera rör allt från fakturor, leverantörs- och kundreskontra, kundreklamationer och påminnelser till ekonomiska transaktioner i kundens system.
Du blir även en viktig del i att hjälpa till med frågor om deras leverantörsfaktureringssystem och andra ekonomiprogram. En vanlig dag innebär att du hanterar ett stort antal ärenden – både via samtal och e-post – med ett fokus på att ge bästa möjliga service.
Rollen är en del av ett engagerat och sammansvetsat team på cirka 10 personer som strävar efter ständiga förbättringar och effektiviseringar av processer. Här finns stora möjligheter att bidra och utvecklas!
Kvalifikationer
Gymnasieexamen inom ekonomi.
Yrkeshögskoleutbildning eller högskoleutbildning inom ekonomi.
Har erfarenhet av kundservice, support eller liknande roller.
Erfarenhet från ekonomi eller grundläggande bokföring.
Är kommunikativ, tydlig och pedagogisk i din kommunikation, både i tal och skrift.
Är snabblärd, självgående och har en vilja att utvecklas.
Har självledarskap och tar ansvar för din egen upplärning och leverans.
Är förändringsbenägen och trivs med att hantera en stor mängd information i en dynamisk arbetsmiljö.
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Det är meriterande om du även behärskar danska, norska eller finska.
Vet vad god service innebär och du gör alltid ditt bästa för att hjälpa och vägleda dina kunder.
Vi ser att du är en person som inte är rädd för att ge support via telefon – det är en central del i arbetet och är avgörande för att möta deras kunders behov.
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044