1st-line support Karlskoga

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu dig som vill jobba som 1st-line support hos vår kund i Karlskoga. Framtiden är ett konsultföretag. Våra konsulter utgörs av personer i pågående högskolestudier samt färdiga akademiker vilka nyligen har avslutat sina studier. Vår företagside är att minska avståndet mellan våra konsulter och företag. Detta åstadkommes genom att Framtiden erbjuder kompetent personal i form av Sveriges vassaste studenter och färdiga akademiker, antingen för konsulting eller för rekrytering. På det sättet bereds våra konsulter möjligheten att stifta bekantskap med det näringsliv som sedermera blir arbetsliv. Om kunden: Kundföretaget finns i Karlskoga och är ett tillverkande företag. Arbetsuppgifter och omfattning: IT-avdelningen hos kundföretaget i Karlskoga behöver förstärka med ytterligare en person under hösten 2008. Tanken är att du som kommer in ska arbeta som 1st-line support i HelpDesk och ta hand om inkommande ärenden. Om möjligt kommer du att lösa de ärenden som kommer in, via dator och även på plats hos användaren. Mer avancerade ärenden eskaleras till second line eller third line support, samt externa konsulter. I förlängningen kan du också bli aktuell för att ta mer ansvar för HelpDesken och även vara med och utveckla verksamheten i HelpDesken. Heltid med start 1 oktober -08. Tjänsten inleds med en inhyrning under ca 6 månader, därefter sker rekrytering till kundföretaget. Skallkrav: Vi söker dig som är högskoleutbildad dataingenjör eller systemvetare. Alternativt har du en erfarenhet som är inom IT-support eller liknande. Arbetet kräver också att du har goda kunskaper i engelska eftersom dokumentation och liknande är på engelska. Meriterande krav: Erfarenhet av liknande arbete. Personliga egenskaper: Kommunikativ, social förståelse, tålamod.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

IT-tekniker till Unikom med placering i Hörby

IT-tekniker till Unikom med placering i Hörby

22 november 2024