OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för IT och vill utvecklas inom IT? Nu söker vi dig som har lätt för att knyta kontakter, har hög servicenivå och förmågan att snabbt lära dig nya uppgifter. Som konsult hos oss på Experis kommer du att ha omväxlande och givande arbetsdagar. Ta chansen att kliva in i IT-världen och skaffa ovärderlig arbetslivserfarenhet inför framtiden!
Det här är ett konsultuppdrag till vår kund som söker någon på lång sikt och som vill utvecklas hos dem. Till en början kommer du vara anställd av Experis men arbeta hos vår kund. Om du och kunden så önskar kommer du efter 6 månader övergå till anställning hos kunden.
Om tjänsten
Vår kund belägen i Solna söker en 1st line Supporttekniker. Som Supporttekniker kommer du att ha stor frihet i ditt dagliga arbete så länge du levererar enligt uppsatta mål och deadlines. Du kommer att jobba i Microsoft-miljö och det dagliga arbetet går huvudsakligen ut på att hantera IT-relaterade problem som kan uppstå hos användare, lotsa användare fram till möjliga lösningar på tekniskt relaterade problem och lösa inkommande ärenden via ärendehanteringssystemet. Du kommer ha ett nära samarbete med andra medarbetare på Servicedesken Under uppdraget kommer du att utbildas för att lära dig använda de system och hjälpmedel som behövs för att lyckas i rollen, men god datorvana och brinnande IT intresse är en viktig förutsättning.
Vem är du?
För att lyckas i den här rollen krävs det att du har en stark känsla för service. Helst har du tidigare jobbat med first line support och IT-relaterade problem och det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i ärendehanteringssystem. Det är viktigt att du är stresstålig och kan arbeta såväl effektivt som strategiskt. Viss erfarenhet av teknisk support kommer att vara till stor hjälp i arbetet för din egen del, men har du inte det ser vi det som vår uppgift att anpassa din introduktion för att du ska känna dig väl förberedd. Det viktigaste hos dig är ditt intresse för att jobba inom IT och din vilja att utvecklas. För att lyckas i denna roll ser vi att din ambition är att växa i yrkesrollen och att jobba med IT är ditt långsiktiga mål.
Vi söker dig som
* Har fullständig gymnasieutbildning
* Har god system- och datorvana
* Kan svenska och engelska flytande i tal och skrift
* Har lätt för att samarbeta och besitter en hög servicenivå
* Har tidigare arbetslivserfarenhet inom IT, kundsupport eller liknande serviceyrke.
Att vara konsult hos Experis
Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.
Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.
Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta konsultchef Zara Karlsson på zara.karlsson@se.experis.com
Vi ser fram emot att höra från dig!
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson