1st line Support Tekniker

Arbetsbeskrivning

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Är du en problemlösare med ett genuint intresse för IT och teknik? Har du erfarenhet av 1st line support och gillar att arbeta med både hård- och mjukvara? Då kan detta vara rollen för dig!

**Dina arbetsuppgifter:**

Som 1st line Support Tekniker kommer du att vara en nyckelspelare i företagets service desk. Din huvudsakliga uppgift är att hjälpa användare att snabbt identifiera och lösa tekniska problem. Du kommer att felsöka system, ge vägledning till användare och hitta temporära lösningar för att säkerställa att arbetet kan fortgå tills en permanent lösning är på plats. Ditt fokus ligger på att leverera hög service och vara en viktig länk i samarbetet mellan IT-avdelningen och användarna.

**Din profil:**

Vi söker dig som har en gymnasial utbildning inom IT, gärna med fokus på nätverk, datorhantering eller praktisk IT-infrastruktur. Du har tidigare erfarenhet från 1st line support och har en bred förståelse för datorer, både när det gäller hårdvara och mjukvara. Att lära dig nya system och anpassa dig till förändringar är något du trivs med.

**För att lyckas i rollen ser vi att du har:**

- God kunskap i felsökning av Windows operativsystem (Windows 10, Windows 11) och standardapplikationer.

- Erfarenhet av att arbeta med Active Directory, AD-Tools och Office 365.

- Kompetens inom felsökning av Outlook, Office-applikationer och hantering av Exchange-mailboxar och distributionslistor.

- Förståelse för fjärranslutningar (VPN), fjärrhjälp och Citrix.

- Erfarenhet av att arbeta med webbläsare som Explorer, Chrome och Firefox.

- Grundläggande kunskaper inom Microsoft Entra Admin Center (tidigare Azure) och Policypak.

**Vi söker dig som:**

- Har en stark analytisk förmåga och är snabblärd.

- Har ett lösningsorienterat arbetssätt och gillar att samarbeta med användare för att hitta effektiva lösningar.

- Är strukturerad och har förmågan att prioritera och hantera uppgifter effektivt.

- Trivs med ett högt tempo och en snabbrörlig teknikmiljö.

**Vad vi erbjuder:**

- Möjlighet att arbeta i en dynamisk IT-miljö där ingen dag är den andra lik.

- Chans att utvecklas och växa i din IT-karriär.

- Stöttande team som värdesätter samarbete och kunskapsdelning.

Är du redo för en ny utmaning inom IT och support? Ansök nu och bli en del av ett team där din tekniska kompetens och serviceinriktade attityd gör skillnad!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Groups kund
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2024
  • Ansök senast: 6 oktober 2024

Liknande jobb


Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

20 september 2024

20 september 2024