1st line support - tekniker för konsultuppdrag hos kund

Arbetsbeskrivning

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu dig som vill arbeta som konsult hos oss på Experis i framförallt roller som supporttekniker med uppdrag ute hos kund.

I detta fall är Experis kund primärt ett värdsomspännande IT-företag med lokal förankring i Linköping.

Som 1st line support är du kundens ansikte utåt och har flertal kontakter i ett tidigt skede när support krävs. Vi söker därför en både tekniskt och socialt kompetent person som kan passa i denna roll.

Rollen innebär att ta emot, hantera och lösa inkommande problem via telefon och mail. Problemen löses till exempel via vägledning, fjärrstyrning eller eventuella programuppdateringar. Vid omfattande ärenden lämnas dessa över till 2nd line support för mer ingående analys.

För rätt person finns möjlighet att gå in i mer djupare tekniska frågor utöver 1st line support.

Din mer specifika konsultroll, ansvar och arbetsuppgifter kommer att avgöras av din kompetens, ditt intresse och kundernas behov.

Vem är du?
Du har en utbildning på minst gymnasial nivå inom teknik eller IT. Du bör ha erfarenhet av teknisk support och fjärrstyrning av Active Directory, Microsoft Exchange och Outlook samt goda kunskaper om Windowsplattformen, då främst klientsidan. Du bör tala och läsa både engelska och svenska obehindrat.

Som person tycker du om kundkontakt och har lätt att anpassa dig till kunds olika behov. Du är effektiv, lättlärd och kan snabb sätta dig in i nya system. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att kan hantera flera ärenden parallellt.

Dina uppdrag kommer att innebära arbete som omfattas av försvarssekretess och därmed krav på svenskt medborgarskap.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi arbetar med många av Sveriges högteknologiska företag och kan erbjuda konsultuppdrag inom de flesta branscher och på alla nivåer. Vi erbjuder dig:

– Utmanande och spännande uppdrag på marknadens hetaste företag.
– Personligt anpassade utvecklingsmöjligheter på både kort och lång sikt.
– Interna kunskapsbyggande nätverk mellan Experis över 1000 konsulter

Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerad CV. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökan via e-post eller brev. Då vi har löpande urval under processen tar vi gärna emot din ansökan omgående. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Frågor om uppdraget besvaras via mail till christian.johansson@se.experis.com. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen

Peter Westberg

Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 20 mars 2014

Besöksadress

Norra Kungsgatan 3
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

16 december 2024