1st Line Support Tekniker sökes till spännande IT-uppdrag

1st Line Support Tekniker sökes till spännande IT-uppdrag

Arbetsbeskrivning

Bakgrund
För vår kund söker vi nu en engagerad och tekniskt kunnig 1st Line Support Tekniker.

Är du intresserad av IT, har bred kunskap om datorer, både hårdvara och mjukvara, och har erfarenhet av 1st line support (service desk)? Då är detta rätt möjlighet för dig! Detta är ett uppdrag med start i slutet av september som löper till 31 mars 2025 med god möjlighet till förlängning/anställning hos kund. 

Arbetsuppgifter
Som 1st Line Support Tekniker kommer du att ha ett brett ansvar för att säkerställa att användarna kan fortsätta arbeta genom effektiv felsökning och support. Exempel på arbetsuppgifter:

- Felsökning av hårdvara, mjukvara och nätverk kopplat till kundens IT-miljö.
- Hantera och lösa tekniska problem, både via fjärrsupport och på plats.
- Dokumentera problem och lösningar strukturerat och effektivt.
- Administrera Active Directory och Office 365, hantera konton, Exchange-mail och distributionslistor.
- Installera och felsöka datorer, mobila enheter och annan IT-utrustning som skrivare och konferensutrustning.
- Patching av nätverksskåp och konfigurering av enheter.
- Hantera lånedatorer och lager på huvudkontoret.
- Stötta användare i att komma igång med ny IT-utrustning samt ge grundläggande nätverkssupport.

Kvalifikationer
För att kvalificera för denna tjänst ser vi att du har följande:

Tekniska krav:

- Kunskaper i Windows operativsystem och programvara (Windows 10, Windows 11).
- Erfarenhet av Active Directory, AD-Tools och Office 365.
- Felsökningskunskaper inom Outlook, Office-applikationer och VPN.
- Erfarenhet av Citrix och Microsoft Entra Admin Center (tidigare Azure).
- Förmåga att felsöka nätverk, fjärransluta datorer och arbeta med verktyg som Policypak.

Mjuka värden:

- Utmärkta kommunikations- och kundhanteringsfärdigheter.
- Förmåga att dokumentera och prioritera kundärenden effektivt.
- Snabblärd med stark problemlösnings- och analysförmåga.
- Positiv attityd, ansvarstagande och lagspelare.

Villkor
Tjänsten är en anställning hos Q där du arbetar på uppdrag hos klient. Startdatum: Så snart som möjligt. Slutdatum: Inledande 6 månader med möjlighet till förlängning. Placeringsort: Göteborg. onsite hos klienten. Om du vill utvecklas inom IT och trivs med att hjälpa andra, ser vi fram emot din ansökan! Vänta inte med din ansökan då vi presenterar kandidater löpande.

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Q i Linköping AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 september 2024
  • Ansök senast: 12 september 2024

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

1 line support

1 line support

20 december 2024