1st Line Support till IT-företag

Arbetsbeskrivning

Kunden är ett expansivt företag som levererar realtidsbaserade system till mobiloperatörer över hela världen.Ge avhjälpande initial support och att göra förebyggande underhåll på våra kundinstallationer samt eventuellt även programinstallationer ute hos kund.Arbetstid är dagtid 08.00 - 17.00 med jourberedskap var 5:e vecka.Det innebär att Du den veckan är tillgänglig på telefon från 17.00 - 24.00 vardagar och 08-00 - 24.00 lörd-sönd.Din bakgrund: Viktigt för denna tjänst är att Du har erfarenhet inom Solaris, alternativt Unix.Även erfarenhet av databashantering, gärna Oracle.För att trivas i rollen bör Du ha ett stort intresse av programvara och att få utvecklas inom branschen.Som person har Du en mycket hög servicemedvetenhet.Du behärskar det engelska språket väl i tal och skrift då flertalet kunder finns utanför Sverige.Att Du är stresstålig är viktigt då Du tidvis kommer att arbeta i ett högt tempo.Anställningsvillkor: Heltid.Anställning 6 månader hos Lernia Bemanning för att därefter övergå till fast anställning hos kund.Låter det intressant och Du vill veta mer?

Sammanfattning

Liknande jobb


23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024