1st Line support till Krim

1st Line support till Krim

Arbetsbeskrivning

I rollen som supporttekniker på First line kommer du framförallt att ansvara för att ge support till kundföretagets användare. Via telefon och fjärrstyrning hjälper du användarna att lösa problem och svara på frågor kring deras IT-miljö.

Du kommer bland annat att arbeta med:

* Uppgraderingar
* Lösenordsåterställningar
* Exchange-konton
* Microsoft Office
* Windows
* Klienthantering

* Övervakning
* Felavhjälpning/felsökning gällande datorer, skrivare och mobila enheter
* Service Management enligt ITIL
* Ärendehanteringssystem

Nu finns det en möjlighet för dig som har ett stort intresse för IT, service och teknik som vill arbeta med IT-support. Vi tror att du är hjälpsam, lyhörd och drivs av möjligheten att utvecklas, samt att ha varierade arbetsuppgifter i din yrkesroll. Vi söker just nu efter dig som vill jobba heltid som first line-support till vår kund i Norrköping. Uppdraget är på heltid där du kommer arbeta skift. Uppdraget pågår mellan mitten av maj till mitten av augusti.

Vi söker dig som har:

* Gymnasial utbildning
* Övergripande IT-kunskap
* God och tydlig svenska och engelska i både tal och skrift.
* God kommunikativ förmåga
* Har erfarenhet av AD
* Har god telefonvana
* Kan arbeta oregelbundna tider

Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med tekniskt intresse. Som person är du noggrann, serviceinriktad och engagerad i ditt arbete.

Det är meriterande om du har minst ett års erfarenhet som supporttekniker inom First line, eller arbetslivserfarenhet från en liknande tjänst inom IT-området. Du har god telefonvana, samt har körkort.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2020
  • Ansök senast: 15 maj 2020

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024