1st line support till servicedesk

Arbetsbeskrivning

Wise IT AB

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en duktig 1st line support till vår kund i Stockholm. Dina arbetsuppgifter går ut på att informera och assistera användarna i det dagliga användandet av system och verktyg. Vidare kommer du att mottaga, registrera och rapportera information och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT hos vår kund och vara mellanhanden mellan användarna, kunden och externa leverantörer. Du behöver både kunna lösa den tekniska delen av problemet samt i dialog kunna instruera och hjälpa användaren på ett pedagogiskt sätt.

Vår kund är verksam inom fastighetsbranschen och är placerad i Stockholm.

Utbildning/Erfarenhet
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande roll och har god kunskap i och erfarenhet av nedanstående centrala system, program och verktyg:

- Ärendehanteringssystem
- Fjärrstyrningsverktyg såsom t.ex. TeamViewer och Remote Desktop
- Citrix
- Active Directory
- Microsoft Exchange 2007
- Windows Server 2008/2012
- Windows 7 / Windows XP

Det är meriterande med kunskap i Agresso.

För att passa i denna roll är det av stor betydelse att du kan förstå användarens problem och med din kompetens lösa tekniska problem av olika slag. Du är kommunikativ, självgående och kan anpassa dig efter användarens tekniska nivå. Då du kommer att jobba både mot användare och externa driftspartners är det vidare av stor vikt att du har ett serviceinriktat bemötande samt viljan och drivet att lösa IT-problem av olika karaktärer.

Passar det här in på dig?

Då söker du tjänsten genom att trycka på ”Sök jobbet”-knappen och följa anvisningarna. Har du frågor angående denna tjänst kontakta gärna vår konsultchef Salle Nilsson på telefon 08 - 555 350 46.

Välkommen med din ansökan!

Om oss
Wise IT AB är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Vi arbetar med starka varumärken i olika branscher och ger ett kompetent stöd i matchningsprocessen när du behöver en kvalificerad IT-specialist, IT-chef eller supporttekniker på hög nivå. Wise IT är en del av Wise Group AB som är listat på Nasdaq OMX First North Premier. Wise IT är ISO-certifierat enligt ISO 9001:2008.
Läs mer om oss på: www.wiseit.se

Wise IT - Rätt människor inom IT

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 21 januari 2014

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


5 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

5 november 2024

Supporttekniker sökes till Skolverket!

Supporttekniker sökes till Skolverket!

4 november 2024