OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar mellan den 19:e september och den 31:a december. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos TietoEVRY. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget:
TietoEVRY är ett ledande företag inom digital transformation och levererar helhetslösningar inom IT till företag inom näringslivet och offentlig sektor. De har idag en framträdande roll i det digitala ekosystemet och använder sin mjukvara och deras tjänster för att skapa verktyg och lösningar som förenklar vardagen för miljontals människor. De hjälper företag att förnya sin affär genom att fånga möjligheterna med modernisering, digitalisering och innovation och som skapar nya möjligheter baserat på öppenhet, innovationssamarbeten och ekosystem.
Arbetsuppgifter:
I rollen som 1st Line Support blir du en del av ett sammansvetsat team. Här arbetar du i ett projekt och supporterar de ärenden som kommer in tillsammans med dina kompetenta kollegor. Du kommer att ansvara för att ta in och lösa kundens IT-relaterade problem på ett lugnt och metodiskt sätt i en kundtjänstliknande helpdesk. Du behöver vara flexibel i din roll och nyfiken på att lära dig mer inom IT/teknik för att på så sätt hantera mer komplexa ärenden och hitta lösningar. De ärenden som du hanterar i supporten är kopplade till mjukvara, hårdvara samt kring utrustning vilket innebär felsökning i karaktär med en första linjes support / helpdesk.
Tjänsten passar dig som har ett IT- och serviceintresse och vill ta steget vidare till att arbeta med ett tydligt kundfokus, i ett team som arbetar mot gemensamma mål.
• Ta emot och hjälpa kunder med IT-relaterade problem
• Hjälpa kunder med mjukvara, hårdvara och felsökning
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Två års erfarenhet av liknande roll
• Kunskaper i ITIL (Incident, Problem, Request & Change)
• Kunskap inom Officepaketet, gärna Windows 10 samt mobila enheter
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
• Meriterande med kunskaper i finska, både i tal och skrift
• Du har ett brett IT-intresse inom hård- och mjukvara
I denna process lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och tekniska intresse. Då arbetsuppgifterna är varierande är det viktigt att du är flexibel i din roll. Du är nyfiken på att lära dig mer och kan hitta lösningar på problem. Du är en person som drivs av att jobba i team och att lösa tekniska problem. För att du ska trivas i rollen är du även serviceinriktad och motiveras av att hjälpa andra och ge service i första klass.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Stockholm/Solna med möjlighet till hybridarbete
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/
Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: helpdesk, service desk, service desk agent, 1st line, first line support, support, supporttekniker, teknisk support, servicedesk, telefon, mejl, service, heltid, mjukvara, hårdvara, ITIL, TietoEVRY, Windows, SLA, Stockholm
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund