1st Line Support till vår IT avd. på HK i Solna

Arbetsbeskrivning

Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering.Ricoh Sverige rapporterar till Ricoh Europe PLC i London, huvudkontoret för EMEA-regionen.Ricoh Sverige erbjuder heltäckande lösningar för kundernas IT-miljöer och har ett brett utbud av utrustning, programvara, tjänster, outsourcing- och konsultverksamhet.Den beräknade omsättningstakten i Ricoh Sverige AB motsvarar cirka 1 500 Mkr, bolaget har över 600 anställda och en rikstäckande organisation med verksamhet på 26 strategiska orter i Sverige.på HK i Solna Arbetsuppgifter och Ansvar Du kommer att arbeta i vår interna IT-servicedesk med supportfrågor.Arbetet passar dig som är intresserad av problemsökning och avhjälpning både gällande hård- och mjukvara: datorer, smart-phones, användarkonton mm.I arbetet kommer du att hjälpa användare mestadels via telefon/remote med bl.a: Att lösa och följa upp ärenden som kommer in till Intern Service desk Övervaka, underhålla och utveckla företagets IT-plattform Följa upp, underhålla och utveckla processer och tjänstekatalog Ta fram användarguider Kompetenskrav Teknisk gymnasium eller motsvarande generell teknisk kompetens, god servicenivå i telefon.Vi ser gärna att Du har erfarenhet av: Hantering av användaradministration i PC-miljö Hårdvara och kringutrustning Microsoft Active Directory Microsofts servermiljö Office-paketet Fjärrstyrning Nätverk och kommunikation Vårt erbjudande IT-avdelning är en viktig del av vår verksamhet och ansvarar bland annat för drift, nyutveckling och förvaltning av samtliga system och affärsapplikationer.Du ingår i IT-avdelningen bestående av tretton medarbetare.Eftersom Du kommer att arbeta i en roll som kräver mycket slutanvändarkontakt, så är det viktigt att kunna ge bra support och bemöta användarna på ett professionellt sätt, därför bör Du vara social och ha lätt för att samarbeta .Arbetet kan stundtals innebära ett högt tempo så det krävs att du är stresstålig och flexibel.Som person är du positiv och glad med ett genuint intresse för it och teknik.Mycket god Engelska i tal och skrift är ett krav.Omfattningen är heltid och tillsvidare.Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi är intresserade av dig som är i början av din karriär!Om du vill utvecklas med spännande arbetsuppgifter i ett stabilt företag så kan Ricoh vara något för dig.Har du viljan att lyckas ska vi se till att du får chansen till en professionell utveckling. Ansökan Din ansökan med meritförteckning märkt/subject: ?ITsupport?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ricoh AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 22 november 2010
  • Ansök senast: 9 december 2010

Besöksadress

Strömstadsvägen 15
Uddevalla

Postadress

None
SOLNA, 17129

Liknande jobb


Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024

28 november 2024